Lille My 17.05.08 Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Klarer dere å opprettholde melken, og hva gjør dere ellers på dagen? Gir dere MME?? Lille snella mi vil ikke ha pupp eller MME i løpet av dagen. Bare vrir seg unna og kniper igjen truten.... hehe litt søt da, men ganske frustrerende. Hvordan ser forresten dere matdag ut? Takk for alle svar.... ,-)
2hærligegutter Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Her er det stortsett bare amming på morgenkvisten, før frokost og kanskje på ettermiddagen. Han får som oftes tilbud om mme før første lur og rett før leggetid på kvelden. Har prøvd å amme han før han legger seg, men da våknet han kl 3 og ville ha mat:( Er nok ikke mye melk igjen, men så er det ikke mye han trenger heller, han får jo brødskive i 8 tiden (ammes som regel i 6 tiden) og middag før ettermiddagspuppen. Men det ertydlig det ikke er nok igjen for å mette over lang tid. er nok snart slutt:(
2hærligegutter Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 Glemte å fortelle hvor gammel han er. Han er 8,5 mnd
Lille My 17.05.08 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. desember 2008 Takk for raskt svar, men du..... Hvor mange ganger i løpet av dagen tilbyr du MME? Er på randen til å slutte med pupp, fordi det er så lite igjen tror jeg men er litt i tvil om hvordan jeg skal gå frem på en måte når hun overhode ikke vil ha MME....
2hærligegutter Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 Jeg tilbyr kun mme til første dupp og før leggetid på kvelden. ellers får han: ca kl 6 pupp ca kl 8 brødskive med vann å drikke 11:30 grøt med vann å drikke 14:30 middagsglass, vann å drikke tilbys pupp rett før lur, hvis han ikke ville ha da, tilbyr jeg igjen når han våkner. 18:00 grøt, vann til drikke 19:15 mme 19:30 sovetid
Lille My 17.05.08 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2008 OK, vet du om det er noe uskrevne regler om hvor ofte de "bør" ha MM/MME når de er rundt 7/8 mnd +++? Jenta mi er straks 7 mnd og spiser som følger: ca kl 7 pupp ca kl 9 grøt med vann å drikke ca kl 12 frukt og/eller velling med vann å drikke ca kl 15 1/2 porsjon grøt med vann å drikke, tilbys pupp men drikker SJELDEN.... ca kl 18 grøt med vann å drikke ca kl 19 pupp før hun legger seg
BoyMadeInChina Skrevet 11. desember 2008 #7 Skrevet 11. desember 2008 Jeg klarer fint å opprettholde melka. Merker at det er mindre, ja, men ikke noe problem. Min gutt vil ikke ha pupp (eller MME - har aldri likt MME) på dagtid lenger, så jeg gir grøt blandet med vann, selv om han ikke er så glad i grøt heller. HS sa til meg at han trenger ikke så mye melk lenger, så lenge han får i seg nok væske så er det bra (bløt bleie ved hvert bleieskift). Slik er dagen vår (sånn ca): 06.00 - pupp 08.30 - grøt + mm hvis han vil ha 11.00 - 1 middagsglass + mm hvis han vil ha 14.00 - 1/2 middagsglass + mm hvis han vil ha 17.00 - grøt + mm 18.30 - mm 12.00 - mm 04.00 - mm Får også tilbud om frukt av og til enten etter måltid eller mellom måltid. Han liker ikke fruktbeger, han skal bare smake "voksenfrukt". Han får også titt og ofte tilbud om vann. Vil helst bare drikke av glass... Gutten min er bare litt over ei uke yngre enn jenta di.
Lille My 17.05.08 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. desember 2008 Åh så flott med svar altså.... Blir litt frustrert om dagen.... hehe Men du tilbyr pupp ved hvert måltid da? Kanskje jeg skal prøve det da... Her er det ikke snakk om å spise middagsglass.... sitter bare å brekker seg stakkar, men kjenner at hun snart burde spise noe annet enn grøt....
BoyMadeInChina Skrevet 11. desember 2008 #9 Skrevet 11. desember 2008 Jeg sendte forresten spørsmål til Ammehjelpen, jeg kan vise deg litt av svaret jeg fikk: "Du lurer på om gutten din får i seg nok morsmelk? Han trenger rundt 500ml væske pr døgn. Da regner en også med den væsken han får i seg via mat som middagsglass og grøt. Jeg ville ha fulgt med på vektøkningnen hans på helsestasjon. Har han fulgt vektkurven sin til nå? Interessen for brystmelk kan komme tilbake om du orker fortsette tilby han det. Nå som han er 6 mnd kan han fort bli distrahert av alt omkring seg. Prøv om han ligger lenger ved brystet om du setter deg i et stille rom med kanskje dempet lys. Hver dråpe teller! Nå som han er 6 mnd kan du også prøve gi han moset frukt frukt og juice drikke for og få i han mer væske. Kanskje det er mer attraktivt og drikke av tutekopp? Ellers har du gjort en flott innsats og ammet i 6 mnd allerede! Kom bare til og tenke på at noen barn vil miste interessen for morsmelk en periode om du feks har fått tilbake menstruasjonen? Da kan nemlig smaken på morsmelken forandre seg. " Vet ikke om det er mye til hjelp, men det var svaret jeg fikk... Lykke til!
Lille My 17.05.08 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 11. desember 2008 Tusen takk for svaret! Det hjalp!!! :-) Får kanskje stikke en tur på helsestasjonen til uken og sjekke vekten og ikke tenke så mye på at hun ikke får så mye MM eller MME i løpet av dagen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå