Gå til innhold

hvilken pose er best? dun eller lammeskinn?

Anbefalte innlegg

Min kjære svigermor vil kjøpe vognpose til babyen vår som er på vei. Pris spiller ikke så stor rolle. Alternativene er:

Nøstebarn sin lammeskinnspose (m kordfløyel på utsiden)

Odenwalder lammy (andedun m lammeskinn som kan taes løst, festet m glidelås, ikke dun i rygg)

Artländer maxiflex (gåsedun m lammeskinn som kan taes ut, dun i rygg i tillegg, skinn festet med borrelås)

Noen som har en av disse posen og som kan fortelle meg fordeler og ulemper? Barnet fødes i februar, og satser på en del trilling og litt utesoving.. Syns også det er viktig at posen kan brukes lenge.. Og helst at det er laget hull for festing av sele når barnet begynner å bli større..

Fortsetter under...

De tradisjonelle lammeskinnsposene er oftest ikke lange nok til å kunne bruke hele vognperioden. Skal du satse på det, må du kjøpe en som er minst 110-120cm eller en som kan forlenges. Selv om du tenker at posen er lang (90cm feks) så forsvinner veldig mye oppe ved hodet når du snurper posen sammen.. Det er også en fordel med dunposene, de kan snurpes sammen så barnet ligger som en mumie og har det veldig lunt og godt rundt ved hodet. Jeg kjøpte 90cm pose til min pode men nå når han er snart 90 cm lang så er den for liten å sove i, og blir kald i føttene pga at han ikke får luft nok der nede. Jeg tenker på å bytte til EasyKid posen pga at den kan forlenges..Finner du en pose du liker er det ikke så farlig om det er skinn inni eller ikke, det kan du enkelt feste der selv.. Men det er lurt å ha skinn i ryggen slik at barnet ikke blir så lett klam, det kan de lett bli i dunposene da de ikke puster like godt som feks voksi eller lammeskinnsposer.

Odenwalder lammi uten tvil. Jeg har den og den er helt super! Den er lang, er god og varm med lammeskinnet bak, det er mye bedre enn den andre med bamse baki. (har hatt begge to). Veldig stor fordel at du kan snurpe posen, den er lett og du får en god pris når du selger den igjen.

Jeg har både odenwalder og artlander. Gode poser begge to. Artlander har bedre kvalitet i duna synes jeg men odenwalder er finest i design hvis det betyr noe. Pass på at du kjøper den lange modellen i lammyposen ikke den korte som utvides i vidden...

Veldig greit med kombinasjon av dun og skinn.

Jeg mener skikkelig skinnpose er det aller beste, det at de blir for små er bare tull. Hvis du kjøper Simo sin skinnpose får du en pose som varer ut hele soveperioden.

Her brukte mini sin til han var 3 år, og han er en stor 3 åring!

Jeg syne dunposene er for kalde (kommer selvfølgelig an på hvor du bor, jeg bor i midtnorge), og de har en tendens til å bli klamme.

Hei

Vi har hatt odenwalder den med bamsen inni til vår jente som nå fyller 3 i februar.

Fordelen var at den er myk slik at den delen som på en måte ble for lang nederst dytett vi bare inn i posen slik atd en fikk grei plass i vognen.

Men det betse med den er at den er eberegnet til barnet er rundt 3-5 år. Slik at når de begynner å sitte i vognen og det er kaldt trenger man kun ett lett lag ull på de og psoen kan snøres godt rundt ansiktet.

Blir ikke sittende med halve overkroppen uten for posen.

Dette er absolutt det kjøpet vi gjorde som er vårt beste kjøp til henne.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...