Gå til innhold

Innsett i uke 51

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen fler som skal til pers den siste uken før jul? Har holdt meg litt på sidelinja noen måneder, men har fulgt med dere alle :-)

Hvis alt går etter planen skal jeg ha innsett av frysegg tirsdag den 16. Var på UL i går og slimhinna var tykk og fin. Jeg har 6 små gullegg som ligger i fryseren på UNN og bare venter på og blir ruget på :-)

Lykke til med jule- og nyttårsspirene :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skal ;)

Vet ennå ikke hvilke dag, skal på UL i morra så får vite mer da. Blir spennende. Jeg har hatt et avbrutt forsøk og nå blir det ICSI.

Vil så gjerne at det skal gå denne gangen :) Blir glad bare jeg får satt inn et egg jeg, kom jo ikke så langt sist da ingen ble befruktet.

Vi får satse på gode nyheter utpå nyåret!

Skrevet

Hei elvira 75!

Spennende hvordan det går på UL i morra, du får ha masse lykke til. Håper at ICSI er metoden som funker for deg. Det er jo en sånn påkjenning med forsøk som må avbrytes fordi ingen egg ble befruktet. La meg få høre hvordan det går i morgen da.

Klem

Skrevet

hehehe, elvira 76 mente jeg jo......... :-)

Skrevet

he he 1975 var sikkert et fint år det også ;)

Da har jeg vært på UL, må ta økt dose Puregon i to dager til (250). Skal på ny ul på søndag og mest sannsynlig uttak på tirsdag. Gleder meg til neste uke er over, er litt vel nervepirrende dette her... Jeg skal være overlykkelig bare jeg kan feire jul som ruger!

Det er vel mindre medisiner med fryseforsøk? Tipper det er mer behagelig ;)

Er det bare vi to som skal til pers tro? Det begynner kanskje å roe seg før jul.

Skrevet

Hei igjen!

Spennende helg for deg, krysser fingre for at det bli uttak på tirsdag og da blir det vel innsett på torsdag?

Det er akkurat 2 måneder siden jeg hadde innsett på mitt første forsøk. Satte da inn en blastocyst som hadde vært dyrket i 5 dager, men den lille ville ikke feste seg :-( Det var litt mye styr med det forsøket pga overstimulering, men jeg berget meg og ble ikke syk... men heller ingen graviditet.. Men men, nå er jeg klar for å prøve igjen :-) Heldigvis er det mye mindre medisin ved fryseforsøk ja, og du skal tro jeg er glad som slipper denne sprayen :-) gud av meg, ble så surrete og forvirret av den. Så nå har jeg gått på Progynova som er et østrogenpreparat siden 2. blødningsdag (som var den 1.12) og fem dager før innsett begynte jeg med Progestan. Dette skal jeg fortsette med hvis jeg blir gravid også.

Enn du da, mange forsøk og hvor holder du til? Jeg holder til ved UNN (Tromsø).

Ha ei fin helg!

Skrevet

ja disse medisinene er noe herk, føler meg som en ballong nå, så skal bli godt å få ut disse drueklasene...

Jeg har hatt et avbrutt forsøk og nå prøver vi med ICSI. Ingen av eggene ble befruktet sist så er litt nervøs for at det samme skal skje nå. Men man må jo prøve å tenke positivt :)

Jeg holder til på St. Olavs i Trondheim.

God helg !

Skrevet

Da har jeg vært på ul. Eggene modnes sent, kun tre var modne. Så skal ta Puregon en dag til og eggløsningssprøyte i morgen. Uttak på onsdag.

Huff dette er så nervepirrende! Er livredd for at det skal gå i vasken denne gangen også...

Nå er det ikke så lenge til du skal i ilden ;) Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Så nervepirrende dette ble gitt :-) Men tre modne egg er bedre enn ingen.. Jeg hadde motsatte problem, alt for mange egg. 18 egg ut, 14 befruktet, 1 inn og 6 på frys etter 5 dager.

Jeg krysser alt jeg har for at du får noen fine egg ut på onsdag og at disse blir befruktet. Blir spennende dager for deg dette, og satser på at du er ruger i løpet av neste helg :-) Blir en litt merkelig jul som ruger. Blir nok å savne rødvinskosen :-), men det er ingen problem å avstå fra den hvis nyttårsspiren sitter.

Jeg er spent på tirsdagen ja, er så spent på om eggene overlever opptiningen og hvor mange jeg får inn. De er frosset i 3 strå med 2 i hver. De opplyste om at de tar opp bare ett strå om gangen, så overlever bare ett får jeg ett inn, og kanskje 2 inn hvis begge overlever.

Ha en fortsatt fin helg!

Skrevet

Hmmm, jeg skrev da et innlegg i går, men det er da vitterlig borte....

MEN, jeg er blitt ruger på 2 gullegg - forhåpentligvis, begge eggene i samme strå overlevde opptiningen, så nå har jeg fire igjen :-)

Lykke til med uttak i dag, elvira - måtte gullegget være blant de som blir tatt ut. Mange tanker til deg.

Skrevet

Hei dere

Jeg dytter meg inn her, lenge siden sist jeg var innom disse sidene.

Jeg skal på uttak i morgen, torsdag, så jeg er veldig spent på hvor mange egg det blir denne gangen. Jeg har gått på Menopur i 12 dager da follikkene hadde problemer med å vokse.

Nå vil jeg bare et gullegg!!!

Hvordan går det med dere?

Skrevet

Gratulerer som ruger Turva! så bra at begge eggene overlevde :)

Jeg har vært på uttak i dag og det gikk mye bedre enn forventet :) Fikk ut 6 egg i stedet for tre som ble antydet på UL. Så nå er det bare å krysse fingrene for befruktning. De så at det var 99% garanti på befruktning ved ICSI så håper de har rett!

Lykke til i morgen Annelibe ;)

Skrevet

Takk elvira :-) og gratulerer med 6 egg idag, med garanti!!!

Jeg har også fått vite at det ikke blir mange eggene på meg denne gangen, og jeg sliter dessuten med lav befruktningsrate, så jeg er veldig spent.

Hvor holder du til?

Håper de kan garantere noe til meg også på Riksen i morgen :-)

Vi får holde hverandre oppdaterte i morgen :-)

Krysser fingrene for oss begge/ alle denne uken!

Skrevet

Takk for d ;)

Jeg holder til på St.Olavs i Trondheim. Sist gang ble ingen befruktet, så nå synes jeg værtfall jeg kan få sjangsen til å sette inn et egg.

Blir en spennende dag i morgen ja.... :)

Slenger meg med på fingerkryssingen!

Skrevet

Hei Annelibe og elvira 76

Så koselig at du har hengt deg på tråden vår, Annelibe. Hvordan har det gått på uttaket i dag? Mange varme tanker sendes deg.

elvira, så flott at du fikk ut hele 6 egg da!!! Det er jo helt supert. Hvordan har det gått med befruktningen? Mange tanker til deg også :-)

Jeg er på rugedag 2 i dag og kjenner vel ikke så mye... bortsett fra en kvalme som kom over meg i går ettermiddag. Men det er nok for tidlig at det kan relateres til spirene vil jeg tro.

Lykke til begge to!!!!! Er kjempespent og håper dere er snart ute med en oppdatering.

Klemmmm

Skrevet

Hei Turva

Takk for varme tanker :-) Nå er jeg tilbake fra uttaket, og det ble 7 egg på meg. Det var ganske vondt og få de ut, alle eggeposene måtte "skyldes" med en eller annen "væske?" fikk ikke med meg alt da det ble pøst inn masse smertestillende hver gang jeg lagde en grimase :-)

Sist uttak var også ganske vond. Jeg er veldig spent på morgendagen når jeg skal ringe, for som regel er det et eller to egg som pleier å bli befruktet hos meg. Første gangen ble ingen av mine egg befruktet.

Du er på rd 2 ja, alle tegn er et godt tegn :-) litt kvalme gir bare mere forhåpninger, og det er bra å føle seg gravid. For da kan kroppen innstille seg på det og slappe av helt av.

Elvira - hvordan går det med deg idag? Har du fått vite hvordan befuktningsprossessen har gått?

Stor klem til dere begge så lenge,

fint med oppdateringer, hint hint.. :-)

Skrevet

Så braaaa da, 7 egg er jo supert. Nå krysser vi alt vi har for at befruktningen går bra i morgen. Da blir det vel innsett i helga? Dette er kjempespennende!!!

Spent på å høre fra deg, elvira 76 - håper på et gladinnlegg snart jeg :-)

Ha det fint så lenge.

Skrevet

hei!

2 av eggene ble befruktet, joho! Er deilig å bare få konstantert at vi faktisk klarer å befrukte ett egg sammen ;)

Skulle jo gjerne hatt flere, men får være glad det er noen i det hele tatt. Så nå sender jeg moderlige tanker til eggene og sier at de må holde ut til i morgen (og helst 9 mnd til) he he...

Masse lykke til i morgen med den o store telefonen, det er jo skikkelig nervepirrende dette!

Arti å følge dere begge to ;)

Skrevet

Så flott, elvira - tenk i morgen er du ruger :-) Juhuuu

klem

Skrevet

Hei jenter!

Annelibe, er så spent på hvordan det gikk med befruktingen av egga dine. Håper at det gikk bra!

Elvira, du er kanskje inne til innsett akkurat og starter helga som ruger :-)

Lykke til begge to.

Jeg er på rd 3 i dag, er fortsatt kvalm men tror enda at det er bivrikninger av medisinene. Måtte ett av blastocystene mine feste seg denne gangen!!

Ha en fin førjulshelg, jenter!

Skrevet

Nå har jeg satt inn ett firedelt egg og fått ett på frys ;) phuu, er så lettet og glad. Har vært sinnsykt nervøs og har nesten ikke sovet i natt... Var så redd for at eggene skulle stoppe i utviklingen. Så nå er jeg ruger ;) rar følelse....

Hvordan gikk det med deg da Annelibe?

Får håpe at kvalmen din har en svært god grunn Turva. Men kanskje det er for tidlig å få symptomer? Jeg vet ikke, har lite erfaring med graviditeter gitt he he..

Nå kan jeg feire jul med et lite håp i magen, hurra!

god helg!

Skrevet

Hei jenter :-)

Nå har jeg ringt Riksen; av 7 egg var 5 befruktningsdyktige/ icsi. Men det er 3 stykker som lever idag :-) Så jeg er helt avslappet angående morgendagen og innsetting. Har aldri hatt innsetting på en lørdag, så det er nytt for meg. Jeg håper ett av eggene er firedelte innen innsettingen i morgen. Jeg håper på et firedelt egg.

Elvira gratulerer med ett firedelt egg!!! det var gode nyheter. Så nå kan du ruge godt i julen :-)

Turva; er ikke blastocyste et 8-delt egg? Og du ruger på to sånne? He he he, ikke rart du er kvalm :-) jeg er helt sikker på at kvalmen din skyldes at eggene fortsetter delingen, og har festet seg. Det skjer noe inni livmoren din og det håper gir deg gode nyheter på nyåret. I

september 2008 var jeg også kvalm av og til og da hadde jeg et hcg når jeg testet. Så egget mitt hadde festet seg fikk jeg vite, men det ikke dessverre ikke bra med meg, men jeg tror og håper det skal gå mye bedre nå :-)

Vi gleder oss til fødsel i 2009,

klem fra Annelibe :-)))

Skrevet

Så hyggelige nyheter jenter :-)

Gratulerer som ruger på et nydelig firedelt egg, elvira 76, og så ett på frys da :-) Fantastisk!!!

Annelibe, så flotte nyheter fra deg også, håper du får inn et firedelt i morgen. Masse lykke til!!!

Blastocyster er dyrket i 5 dager og er mellom 70-100 delte... så håper jo at de fester seg nå, at det er det som forårsaker kvalmen. Har fått en del murringer og stikkinger, men vanskelig å si om det kommer fra medisinen eller ei.

Ha en fin kveld, jenter

Skrevet

Elvira og Annelibe!!! Tjohoo, hvordan er deres hverdag som ruger :-)? Annelibe, regner med at du også ble ruger i går. Hvordan er formen deres da?

Jeg er på rd 5 i dag og er fortsatt kvalm inninmellom og veldig sulten... Ellers kjenner jeg det strekker og murrer litt der nede innimellom. Siden dette er et fryseforsøk har jeg jo ikke uttaket nært i minne som medførte litt ubehag i rugetiden.

Når skal dere teste? Jeg tilhører Tromsø og der er det ikke blødprøve før 3 uker etter innsett, dvs den 6.1 for mitt vedkommende, men tenker jo at jeg må ta en hjemmetest før den tid. Har planlagt at det skal skje på nyttårsaften som da blir rd 15, skal prøve å holde meg til da... Men jeg vet at ved innsett av blastocyster kan man kanskje teste litt før... men vet ikke om jeg tør :-)...

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...