Gå til innhold

Hvor mye påvirker stress babyen?

Anbefalte innlegg

Ble sykemeldt for tre uker siden grunnet magesmerter tilknyttet stress, Har forsøkt å ha et rolig tempo siden, og har vært tilbake i jobb i to uker. Dette har gått veldig bra, og får tre dager siden kjente jeg spark på utsiden av magen med hånda. Idag hadde jeg et tilfelle med høyt stressnivå. Varte halvannen time, og har bare roet ned og koblet av siden.

Det jeg lurer på, er om dette har noen negativ effekt på barnet? Hvordan kan stresset mitt direkte påvirke barnet?

Er 22 + 5 på vei.

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på, så håper noen kan svare:-). Jeg merker når jeg stresser at magen blir litt hardere og at jeg må roe ned,men vet ikke om babyen blir påvirket.

Jeg prøver også å ikke stresse og sette meg ned mye iløpet av dagen,men noen ganger er det ikke så lett å få til. Tenkte jeg skulle høre med legen om dette neste gang...

de dagene jeg har stresset og kanskje ikke fått gått på do når jeg har hatt lyst, har "bolla" vært slapp i bevegelsene sine.Og jeg har fått vondt i magen. Da har jeg blit redd og lovet meg selv å slappe mer av uansett hva det er som står på. Og etter en dag med rolig tempo kjennes det ut som det discoteket nede i magen. Og det føles så bra.

jeg er ingen ekspert eller fagperson, men det kan umulig være noe bra med negativt stress.

Jeg pratet med legen min i begynnelsen av svangerskapet ang stress. Da jeg hadde en jobb som stresset meg dagen lang.

Hun sa at så lenge stressen ikke går ut over nattesøvn så er det ikke farlig for barnet. Men anbefaler dere til å prate med legen eller jordmoren deres. Alle har forskjellige meninger om det.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...