Gå til innhold

trenger råd-ang innføring av grøt til mini 4mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille gull har fått grøt i 10d er oppe i full posjon nå. Det virker som han digger det...går ned på høy kant. Fikk beskjed av JM(bor i utlandet) og gi han det når han ble 4mnd.La på seg forlite i følge kurven....

Ringte hjem til Norge og HS sa også at jeg kunne starte med grøt og litt mme.

Var på 4mnd ktr i dag (utlandet) og da sa legen at jeg absolutt ikke burde ha innført fast føde iflg WHO. anbefales ikke. Lille gull har litt antydning til eksem. Tre flekker og legen sa det kunne komme av grøten. Mini Får norsk risgrøt fra Nestle.Mente vi burde slutte med grøt? Nå legger mini fint på seg(etter oppstart av av grøt og mme)

Han er 7360g og 68cm

han mente også at vi burd smøre på hydrokortison på eksmen ellers vllle den forverrres?

Litt rådvill her nå? noen med erfaring/tanker som vil dele?

ammer forts mye...

Skrevet

Vi begynte med grøt da frøkna var 4 mnd minus 10 dager og det har gått fint.

Min samboers datter har atopisk eksem, og flere advarte meg mot å slutte å amme pga dette, men vi har ikke merket noe hverken av å ikke amme eller pga grøt. ;)

Jeg ville smurt med a-creme jeg, det vi gjør på storejenta her, de skal jo helst ikke ha så mye hydrokortison... Men prøv det (hk) en ukes tid om ikke noe annet hjelper.

WHO anbefaler jo å amme til de er 6 mnd, derfor vil de heller ikke anbefale grøt, det sier seg selv.

Og så lenge han trengte det pga vekt og at det nå skjer noe ville jeg fortsatt med grøten - men nå er jo jeg hun som begynte tidlig med grøt da... ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...