Gå til innhold

Bade sammen med småen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man ta seg et karbad sammen med småen? Hvor gammel må han være? Hadde vært så kos å bade sammen. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi badet sammen fra han var 5 uker. Jeg ville ikke opp i badekar tidligere grunnet en del sting under fødsel. Så koselig med den nærheten :-) Gjorde det ca hver 14.dag.

Skrevet

åååå,så man kan bade sammen med dem så tidlig? Men er vel uten såpe i vannet, og ikke for varmt vann?

Jeg eeelsker å bade i skikkelig varmt og godt vann, men regner ikke med det er helt heldig for småen, det er vel 37-38grader som gjelder?

Skrevet

ja 38 grader, men ville kanskej ventet til babyen er litt eldre men er jo opp til deg hvis du har full kontroll. Bare olje i vannet :)

Skrevet

Jeg har hørt at man bør vente til renselsen er over (altså at du ikke blør lenger). Hvis du tar en dusj først for eksempel vil det vel være greit:)

Høres veldig koslig ut, vi har ikke badekar.

Skrevet

Og jeg tror jeg ville ventet med olje i vannet til jeg var sikker på at jeg hadde full kontroll, så ikke jeg mistet ungen nedi vannet ;p

Skrevet

lett for å miste han oppi med olje i vannet da :S

Tror heller jeg smører han med olje etter badet. Regner med jeg har såpass kontroll at jeg ikke mister ham, men om man skulle få hodet deres under vann, har ikke de den der lukke-funksjonen itakt,slik at det egentlig ikke gjør så mye? (annet enn at det sikkert er litt skummelt for dem?)

Skrevet

De kan jo gå på babysvømming fra de er seks uker (mest pga mors renselse), og der er ikke nødvendigvis vannet varmere enn 32-35 grader. Ville ikke nølt med å bade hjemme.

Skrevet

JEg fikk beskjed fra HS om at det var lurt at vi dusjet først, for å ikke overføre våre voksenbakterier over på disse søte små, selv om renselse osv er over ;)

Kos dere, vi elsker det!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...