Musemor med tre søte små Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Jeg har begynt å bli kvalm, ikke så veldig mye enda, men er bare 5+2, så det blir nok værre. Vet at ingefær fungerer, men jeg klarer ikke ingefær nå. Hverken smaken eller lukten!!!!!!! Andre forslag???
Babyønske �� Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 B6 vitamin kan være verdt å prøve. Vet ikke hvor fort det hjelper, men skader ikke å prøve. Kjøp 40 mg tabletter Pyridoksin på apoteket, vanlige kosttilskudd inneholder kun 2-4 mg og det kan bli litt for lite. Jeg tok stor dose (120 mg) de siste 4 mnd før jeg ble gravid, og har knapt vært kvalm. Kan jo ikke si med 100% sikkerhet at det var de som hjalp, men godt mulig...
Crême Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 Det eneste som hadde litt effekt på meg var Afipran. Ellers er det lurt å spise litt ofte, og unngå å bli veldig sulten. Er ikke så lett kanskje, men det hjelper på. Selv levde eg på ristet brød med agurk og tomat, grønne epler, Ritz-kjeks og litt middag i 3 måneder. Klarte bare å drikke vann og blåbærsaft (kan gi hard mage). Har lest at noen kan ha god hjelp av akupunktur. dette hadde imidlertid ingen effekt på meg dessverre. Ellers er det vel bare å ta tiden til hjelp, og prøve seg litt frem.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 Sea-bands! Mine følgesvenner og redning! ;-)
Paulita Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 Huff, den kvalmen er ikke noe gøy, nei. Var kvalm i 6 mnd jeg, så er glad for å være kvitt den nå Som nevnt over så hjelper det å spise små måltider, men ofte. Jeg kunne aldri la magen bli helt tom, men ikke kunne jeg spise meg stappmett heller... begge deler ble jeg kvalm av. Og er du kvalm om morgenen kan det lønne seg å ha noen salte kjeks ved siden av senga som du spiser før du står opp. Da er ikke magen helt tom når du skal opp og starte dagen. Ellers så blandet jeg eplejuice og farris... litt mindre eplejuice enn farris. Ellers så er det vel imsdal som har sånn brusdrikk med eplesmak som blir litt av det samme og som smaker veldig godt. Det hjalp noe på meg selv om jeg ble litt lei av den søte smaken... Afipran hjelper også. Gå til legen å få resept på dette når du får behov! Selv om jeg var kvalm og litt uggen fjerner i alle fall afipran de verste kvalmetoppene... Prøv å lage en te av ingefær. Kok opp vann, ha oppi et par skiver ingefær, litt sukker og sitron... la det trekke noen minutter, så fjerner du ingefæren. Mulig du ikke klarer det nå, men det hjalp meg veldig. ellers så hadde jeg av og til honning oppi i stedet for sitron... prøv deg frem, men husk at de ingefærtablettene man får kjøpt på apoteket i utgangspunktet ikke skal brukes av gravide- de er altfor konsentrerte til det, og for mye ingefær er visstnok ikke bra. Prøv å alltid ha noe mat/snacks med deg. Jeg ble gjerne akutt kvalm, og da måtte jeg ha noe å spise. Bare et eple eller lignende hjalp veldig. Ellers så kjøpte jeg tyggis som faktisk hjalp innimellom. Da får man i alle fall en god smak i munnen, og man får noe annet å lukte på. På meg fungerte noen jeg kjøpte på apoteket veldig godt... V6 tror jeg de het.. aner ikke hvorfor, men de var visst mye mer effektive enn annen tyggis Lykke til!! Og trøst deg med at kvalmen går jo faktisk over
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 12. desember 2008 #6 Skrevet 12. desember 2008 Eg drikker alovera juice.
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 Jeg ble innlagt på sykehus etter en stund, så på meg var det bare sofran munnløslig som hjalp etter at jeg hadde prøvd alt annet tenkelig i verden. Men det som kunne lindre litt var ristetbrød med tomat og pringles chips salte. Ellers er det viktig at du får i deg nok vann, men ikke hell inpå litervis av gangen. Drikk forsiktig så du ikke bare får det i retur. Jeg var kvalm til uke 13 så gikk det bort som om noen slo av en bryter:)
Musemor med tre søte små Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. desember 2008 Takk jenter, er ikke så veldig kvalm enda, men ønsker bare å være føre var. Da har jeg laget en liste i tilfelle jeg trenger den ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå