Gå til innhold

flere enn meg som har sovedyr?:p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på snart 9 mnd har begynt å sove så mye om natta nå de siste par ukene.

Hun legger seg klokken 20.00 og sovner nesten med en gang (ligger på eget rom og har babycall) og hun våkner ikke før i 10-11 tiden om morgenen. Hun våkner ikke om natta for mat en gang lengre.

Jeg har prøvd å gå inn til henne tidligere, men da sover hun, og jeg vet ikke om jeg skal vekke henne?

Vi står opp og hun får en stor posjon grøt og mme, vi leker oss og hun legges ute i vogna i 13 tiden ca. Da kan hun sove fort et par tre timer. Så hun har nå gått ned til 1 dupp pr dag, istedet for 2.

Hun har også fått mye mer matlyst. Og hun er fortsatt bild som ei sol dagen lang :D

Men jeg lurer på om dette er normalt?

Skal jeg vekke henne sånn i 8 tiden hver dag og heller gå over til 2 dupper?

Kan legge til at hun de første 6 mnd våknet hver time om natta for pupp, og vi har slitt med kollikk. Så søvn er noe jeg ikke har hatt så mye av før nå:)

Skrevet

å nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyt det!! det gjør jeg, og det tenker jeg at jenta mi også gjør!! har lik historie som dere, med kollikk og søvnstyr i begynnelsen. nå er mini 6 mnd og har vært en søvndrøm den siste mnd. sover fra 19 til 9 på natten, 3 timer på formiddagen og 1-2 timer på ettermiddagen, og jeg tenker hun regulerer det selv og tar det hun trenger. og så utrolig deilig for oss også!!! håper bare dette varer over jul, hvertfall, for tenker at det uansett er en fase, som vel ikke blir like avsvlappende for alltid :)

Skrevet

Takk :D

Da trenger jeg ikke å ha dårlig samvittighet for at hun sover så lenge, hehe:)

Rekner med at det er en fase jeg også, så vi får begge nyte det tenker jeg:)

Skrevet

Her er også jenta mi snart 9 mnd. og har egentlig alltid vært ett lite murmeldyr.. :) Men hun sover 19-09 uten mat. Gjerne til halv 10 også. Sover 2 dupper på 1,5 time hver gang. Men fra nyfødt til 6 mnd. spiste hun bare 1 gang på natta, og når vi begynte med fast føde hoppa hun over natt-måltidet. Men plutselig en dag våknet hun vel kl.6-7 uthvilt og tenker: Nå er det på tide å sove mindre, og utforske mere... :o)

Skrevet

Skulle stå: plutselig en dag VÅKNER hun vel... (Har ikke begynt med det enda)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...