Gå til innhold

Hjelp! Skal ta taxi fra Gardemoen og inn til Oslo med to barn- barneseter???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om man kan få barnesete til en på 9 mnd (enten babysete eller sete nr 2) og til en større gutt i taxien?

Likeså når vi skal fra hotellet og til Gardemoen igjen. Noen taxiselskap som er velvillige med dette, eller kanskje kan hotellet fikse for oss?

Ikke lett uansett, buss (ikke barneseter regner jeg med), flytog (uten barneseter, men ok tror jeg), likevel blir det for langt å gå fra togstasjonen og til hotellet med to unger og baggasjen.

Noen som har erfaringer, del de vær så snill!

Skrevet

Om du forhåndsbestiller, så kanskje. Men det er generelt vanskelig å forhåndsbestille taxi fra Gardermoen og inn til byen. Fra hotellet og dit igjen bør det ikke være noe problem, selv om bilsetene de dukker opp med antagelig er av litt crappy kvalitet.

Ta toget og kollektivt? Hvor skal dere på hotell?

Skrevet

jeg tror at det går ann å ringe først og si ifra at du trenger barneseter.

Skrevet

Lettere å ta flybussen, de har fått sånne nye, supre og integrerte barneseter i flere av setene sine. Bakovervendte og greier, kjempefine!

Om du skal ha to seter i taxien må du i hvert fall forhåndsbestille. Det er lettere med kollektivt!

Hvilket hotell skal du bo på da?

Skrevet

Ta flytoget! Mye lettere enn taxi eller buss!

Skrevet

Vi skal bo på Radisson SAS ved Holbergs plass, så blir liksom et stykke fra togstasjonen hvis vi tar flytoget. Har en del baggasje... Kan høre med hotellet angående returen iallefall da, greit vente til vi kommer lørdag, eller bare ringe i morgen?

Skrevet

Det går flybuss rett til det hotellet. Flybussen stopper rett utenfor ankomsthallen. MYYYE enkelere en taxi.

Skrevet

Det er ikke langt i det hele tatt, maks 10 min å gå dersom dere går av på Nationaltheateret stasjon.

Du kan bare glemme å få barnesete til taxi,det prøvde jeg før vi kjøpte bil og det beste de tilbyr er sånn nett til babybag og plastkrybber.

Skrevet

Hva koster det forresten med taxi fra sentrum og til Gardemoen, og hvor lang tid tar det?

Klare ikke finne helt ut av nærmeste avgang på flybussen, var bare masse "Oslo-navn" som jeg ikke kjenner til, sto ikke noe om hoteller og avganger derfra. Skulle gjerne visst hvor ang tid det også tar om noen kan hjelpe...

Dere er kjempesnille! :-) Stresser litt nå...

Skrevet

Ta trikken. Linje 18 mot Rikshospitalet går fra Jernbanetorget til Holbergs plass og er barnevognvennlig.

Skrevet

53 minutter.

Seriøst, det letteste er flybussen. Den går fra dør til dør, du kommer like nært som taxi i begge ender. Det er langt kortere å gå til bussen enn toget på Gardermoen, og den stopper jo utenfor døren på hotellet ditt.

Skrevet

PS. Det letteste er sikkert å ringe hotellet ditt! Si når flyet ditt lander osv. Men de bussene går såpass ofte, at jeg pleier bare å vente til den dukker opp. Sjekker aldri tidene.

Skrevet

Det høres jo VELDIG greit ut! Kan du gi meg linken eller navnet på avgangsstedet, slik at jeg kan finne tidene. Som sagt, finner ikke gaten, nærliggende gater eller noe som ligner på flybussens hjemmesider. (sikkert fordi jeg er null kjent i Oslo)

Tusen takk for all hjelp!!!

Skrevet

Tusen takk Mom2Two (og dere andre selvsagt)!!

Satser på flybussen, og at barnesetene er ledige. ;-)

Koster jo ikke så mye heller, når ungene er gratis.

Nå sank skuldrene noen hakk. ;-)

Hva skulle man gjort uten DinBaby??? Jeg bare spør! :-))

Skrevet

Nei, Dib er kjekt å ha!!!

Ser det er SAS sine flybusser som opererer den linjen, så mulig de har noe andre opplegg ang. barneseter. Bare søk dem opp på nettet og ta en telefon. Det er Norway bussexpress som opererer den linjen jeg bruker, og der har de integrerte barneseter som er helt supre.

Skrevet

Her i Trondheim har en god del av flybussane barneseter, den eg tok på mandag hadde 2, men det er ikkje babysete. Du kan vel sikkert forhåndsbestille taxi og sei frå om at du treng to barneseter?

Skrevet

Du kan aldri stole på at du får barneseter i Oslo-taxier, selv om du staver det for dem på bestillinga. De satser på at du er mer desperat enn dem og kjører uansett. Ta heller flytog til sentrum, evt buss/bane videre, og pakk smart nok til at du får med ungene og bagasjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...