to tette Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Vi skal nå kjøpe bilstol(småbarnsstol, ca 9mnd-4 år) til vår frøken, å vi trenger tips og råd fra dere! Har du en bra stol du vil anbefale? Eller kanskje fraråde meg fra å kjøpe..
ny_mor Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 jeg anbefaler uten tvil besafe combi. Denne kan brukes bakovervendt og snus fremover og går til 18 kg. BeSafe Combi virker kjempe solid og var best i test da den ble testet i den store barnestoltesten.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 Ta med deg bilen og prøv forskjellige seter, og finn ut hvilket sete som sitter godt i DIN bil! Ellers anbefaler jeg igrunnen å kjøpe et setet som kun er bakovervendt, slik at du ikke blir fristet til å snu setet før det er anbefalt. Det er anbefalt å sitte bakovervendt til man er minst 4 år. HTS (Besafe) Izi Kid 0-18 kg rent bakovervendt sete er et sete som har gjort det bra i tester ift sikkerhet. Britax Multitech er et sete som kan brukes begge veier 9-25kg. Britax Two Way Elite kan brukes begge veier også 9-25kg, bør ikke brukes fremovervendt men er et utmerket bakovervendt sete. Ellers anbefaler jeg deg å lese på: http://sikringavbarnibil.blogspot.com http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/ Lykke til!
trebarnsmamma84 Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 Eg vil anbefale Maxi Cosi priori....Einaste minuset er at dei berre kan sitta framovervendt....men mine barn har aldri likt å sitta bakover....så for meg var enkelt veldig lett.....hadde acta graco sitt til førstemann, og var så misfornøgd med da.....vanskeleg å montere,tungt å skifte frå bil til bil....eg hadde ikkej iq til å montere da bakovervendt...så får oss var da bortkasta penga....
Glad tobarnsmamma Skrevet 15. desember 2008 #7 Skrevet 15. desember 2008 Den er på salg (1000 kroner i avslag): http://www.babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=list&b_kid=495950
miapia Skrevet 15. desember 2008 #8 Skrevet 15. desember 2008 Hvis du manglet IQ til det burde du ha tatt deg et kurs.... makan til tåpelig unnskyldning... Hva ungene liker er lite relevant også, mine unger elsker å leke i veien... det får de ikke lov til, fordi jeg vet at det ikke er lurt. Hadde de likt å sitte fremovervendt hadde de heller ikke fått lov til det, da jeg vet at det er bedre for dem å sitte bakovervendt. Ta en titt på inkene som hun over har nevnt, da forandrer du kanskje mening....
Gjest Skrevet 16. desember 2008 #9 Skrevet 16. desember 2008 Om du har iso fix fester i bilen, anbefaler jeg deg å vente til over nyttår. HTS kommer med et bakovervendt iso fix sete, og Akt graco kommer med et oppdatert duologic sete (kan også brukes med seler) Ellers er vi strående fornøyde med HTS izi combi sete. Sto mellom det og Britax Multi Tec. Begge er gode og sikre seter, men siden vi ikke skal flytte så mye rundt på bilstolen så sitter minsten bedre i HTS setet. Det er høyere, og har større beinplass. Hvilestillingen er kjempegod, og han sover godt uten at hodet faller frem.
annki83 Skrevet 16. desember 2008 #10 Skrevet 16. desember 2008 vi kjøpte nettop nytt sete til snuppa. vi ente opp med besafe izi combi. det kan du ha bakovervendt lenge.jeg leste en del tester og div å dette sete kom veldig godt ut. snuppa er nettop fylt 1år. å det virker som hun trives veldig godt i det nye sete. er selvsagt noen barn som ikke liker ås itte bakvendt men da får en jo prøve med noe leker eller sånn. for det er jo det beste for barna. men du bør ha med bilen ja og få prøvd.
Ole-Kanutte_16.01.08 :) Skrevet 16. desember 2008 #11 Skrevet 16. desember 2008 Vi har besafe izi combi, det kan brukes både forover og bakovervendt. Er strålende fornøyd med den stolen og det virker som jenta som sitter der er fornøyd og. Vi bruker det bakovervendt, veldig stødig stol (sitter som støpt fast i resten av bilen), forholdsvis lett å montere, jenta sitter høyt og ser ut vinduet. Minuset må vel være at hvis stolen skal flyttes fra en bil til en annen, så tar det litt tid... Jenta mi var misfornøyd i "nyfødt-stolen", men etter jeg skiftet til besafe-stolen har bilturene blitt myyyyye fredeligere
Trultemora er presseklar!! Skrevet 16. desember 2008 #12 Skrevet 16. desember 2008 Vi skal kjøpe Acta Graco Cosmic comfort til vår snuppe ! vi vet den passer i bilen og snuppa sitter kjempegodt i den! Den er bakovervendt og men kan brukes forovervendt fra x antall kg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå