Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betaler dere dagmammaen?

Er dagmammaen hjemme hos dere, eller er barnet hos dagmammaen?

Hvor ofte/mye passer dagmammaen barnet?

Får barnet mat hos dagmammaen?

Frøkna vår skal muligens få seg dagmamma snart, å jeg lurer på hva som er normalt å betale. I begynnelsen er det bare snakk om et par ganger i uka.

Skrevet

Vi kjørte til dagmamma'n (en bekjent m eget barn hjemme).Var der ca 5 timer 1-2 ganger i uka og betalte 250 kr dagen.Svart.

Inkl. mat.Han var der til vi fikk barnehageplass.Ca 4 mnd. periode.

Håper dere får barnehage etterhvert.Barna utvikler seg mye bedre der enn hos dagmamma.D ser jeg helt tydelig både hos min sønn og på barna til venninner.Dagmamma er som oftest kun et oppbevaringssted uten stimuli og pedagogisk opplegg.Ei venninne hadde ungen sin hos dagmamma, de var 5 unger og hun tok over 5000 kr mnd.Og "fri" med lønn røde dager.Svart.Det er utbetalt 25 000 svart i mnd det!Og hun hadde absolutt intet pedagogisk opplegg.Ungene lekte sammen, that's it!

Nå lager junior på 2 år julepynt og barna får virkelig brukt sine kreative evner.De lærer farger,former,hvordan oppføre seg,sanger,kreerer,er ute på tur i frisk luft....

Håper dere får tak i en god pedagogisk dagmamma :-) Selv om det generelt ikke er lett å få tak i en dyktig pedagogisk dagmamma.

Spør henne om hva slags opplegg hun har.Er de mye ute i frisk luft, tegner de,former de,leser og synger de sammen? etc etc

Du er tross alt arbeidsgiveren og skal stille krav.Det er ditt barn verdt.

Beklager, dette ble langt...

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...