Gå til innhold

Momaja med 2 inni der...

Larena

Anbefalte innlegg

Har lest noen av innleggene dine og ser at vi er i samme situasjon.

Her er det også stor forskjell på tvillingene, var lenge under overvåkning for TTTS, men det er nå utelukket. Har du fått noe beskjed om når ca de kommer til å bli forløst? Legen min sier at jeg antageligvis ikke kommer lenger enn 32 - 34. Uke 34 kan jeg takle, men liker ikke tanken på uke 32 når den ene er så liten, så det blir endel bekymringer her....

Jeg må si jeg blir ganske stressa at tanken at den ene er så liten og har mye tanker om hvordan det kommer til å gå...men så lenge jeg kjenner mye spark og liv har jeg fått beskjed om å ikke bekymre meg og at det er gode tegn på at tvillingene har det bra...men uansett vanskelig situasjon synes jeg...

Fortsetter under...

Hei:) Jeg går nå til kontroll på sykehuset hver uke for å se om de følger vekstkurven sin eller ikke. Får vite mer på tirsdag,for 1 uke var for kort tid sist til å finne ut hvor mye de hadde vokst på 1 uke. De har ikke gitt meg noe beskjed om når de evt forløses, men forsto at om det er slik at de ikke har vokst som forventet siden sist, så får jeg lungemodningssprøyte som må virke et par døgn først i såfall.

Aner ikke om det er noen stor sjanse for at de må ut nå snarlig, eller om det er i verste fall. Får litt dårlig med informasjon synes jeg.

Jeg har også lest meg til en del informasjon i det siste, og tror at fødselvekten ikke er så veldig avgjørende, med at det er modenheten av babyene som er viktigst.

Skjønner at du blir ganske stressa av situasjonen, blir det selv jeg, men har roet meg litt etter at jeg ble 30 uker. Men håper å gå lengst mulig, men prøver å forberede med litt psykisk på at de kan komme snart og at det blir et lengre sykehus opphold på oss da. Håper jeg tar feil, men tenker litt at hvis jeg forbereder meg på det verste kan det jo ikke bli så mye verre.

Langt er du på vei da? Lykke til,håper tvillingene våre vokser seg store alle sammen:)

Jeg er nå 27 uker på vei, og har heldigvis fått beskjed om at det mest sannsynlig blir mellom 32 og 34 uker på meg, så sånn sett er jeg mer rolig nå... Men må si at jeg håper virkelig jeg kommer til uke 34, da føler jeg meg mer trygg iallefall...Men jeg er også som deg, forbereder meg på det verste for at fallhøyden ikke skal bli så stor, samt langt sykehus opphold!

Bra å høre at det ikke er vekten som avgjør, men modenheten... selv om er rart å vite at en skal få to bittesmå knøtt...:-)

Det er slitsomt å gå fra uke til uke ja, og ikke vite så mye hva som kommer til å skje, føler også at jeg skulle visst mye mer, men etterhvert blir en på en måte vant til hele situasjonen og uvissheten også...

Da krysser vi alle fingre for at alle sammen vokser seg store og klarer seg bra :-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...