Gå til innhold

Å gå ned i vekt etter fødsel

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er i 37. uke og har gått opp 20 kg. Det er ønskelig at disse forsvinner så raskt som mulig etter fødselen. Jeg har gått ned 30 kg tidligere og vet at jeg skal greie det, men jeg lurer på hvor raskt som er forsvarlig?

Idag spiser jeg alt jeg har lyst på inkludert litt godis og sjokolade hver dag. Men etter fødselen om jeg da kutter alt unødvendig søtt og fett, spiser lite karbohydrater (men ikke ketolyse kuren) og ligger på rundt 1500 kcal om dagen, vil dette være for lite i forbindelse med amming, eller er det greit?

Noen med erfaringer?

Fortsetter under...

Jeg er ingen ekspert, men jeg tror 1500 kcal er altfor lite hvis du ammer.

Og man skal visst ikke bevisst slanke seg når man ammer..

Hva hvis du bare kutter ut alt det søte, spiser sunt og fornuftig + triller lange turer kan jeg forestille meg at du går automatisk ned det du har lagt på deg under svangerskapet:-)

Funker på meg som også la på meg 20 kg... Jeg trener litt i tillegg da.

Ja får kanskje øke kaloriinntaket litt mer. Har planer om å gå en lang trilletur hver dag, og sykle på trimsykkel 30 min minst 3 dager i uken. Hvor fort gikk du ned de 20 kiloene?

Jeg skal gifte meg ca 5 mnd etter fødselen så håper jeg er tilbake i form til den tid. :-)

Gutt nr 2 er 3 mnd og jeg har ca.3,5 kg igjen til jeg veier det jeg gjorde før svangerskapet....Forrige svangerskap la jeg også på meg 20 kg og gikk ned alt på 4-5 mnd.Uten aktiv slanking...

Men vi er jo alle forskjellige, og noen går ned fort andre sakte..

Lykke til med fødsel og bryllupsforberedelser:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...