Gå til innhold

Noen flere som svetter mye etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå snart syv uker siden fødselen (keisersnitt) og jeg svetter utrolig mye, har gjort det hele tiden. Er det fordi jeg føler at jeg har konstant søvnunderskudd eller er det hormoner? Når går det i tilfelle over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det er ganske vanlig! Jeg svettet utrolig mye jeg også, men jeg fødte vaginalt. En venninne tok keisersnitt og hun var også heit som et glojern etterpå.

Hos meg varte det i 3-4 mnd tror jeg, kanskje det forsvant litt gradvis....jeg husker ikke helt.

Men i allefall så er det helt normalt. Det har med hormoner, høyt stoffskifte, melkeproduksjon og renselse å gjøre og det går over.

Har ikke andre råd å komme med enn å drikke masse vann, gå turer i frisk luft så du får "svettet ut" , gå med lette, behagelig klær, gjerne en ulltrøye for de blir ikke klamme og ekle når de blir fuktige. Skift klær ofte, ta med deg en trøye eller gensker i stelleveska så du kan skifte når du trenger det. Jeg brukte stop 24 en stund etter fødsel for jeg synes svettingen var plagsom. Men egentlig var det ikke som vanlig svette, det var mer en slags varm damp fra hele kroppen synes jeg.

Og husk på at selv nyfødte tåler at man lufter litt i stua i blant, man trenger ikke å ha en innetemperatur på 29 grader selvom man har baby.

Skrevet

Ja helt normalt. "Barselkvinnene svetter mye" sa heldigvis en barnepleier på barsel til meg ... jeg trodde selvsagt jeg var syk ;-). Varte en god stund, men husker ikke helt hvor lenge.

Skrevet

JA!!! Jeg spurte barnepleierne på sykehuset, men det hadde de aaaldri hørt om... vet ikke helt når det gikk over, men 8 mnd siden keisersnitt og vært "normal" i hvertfall 2-3 mnd.

Skrevet

Hadde ikke keisersnitt, men svettet som et helvete i dagene etter fødselen og følte at jeg fikk hetetokter i forbindelse med ammingen flere måneder etterpå. Sikkert hormoner som herjer. Kjekt at det ikke er så varmt ute nå da:)

Skrevet

Jaaaaaaaaaa, jeg fødte for sju uker siden og svetter som bare det!!. Må bytte klær ofte og føler at jeg lukter innimellom..... Skal kjøpe Yerka. Den har vært effektiv på meg tidligere. Regner med at det kan brukes av ammende og....?!

Skrevet

En slags flytende deo. Er sterk og skal derfor bare brukes ett par ganger i uka. Det selges på cubus...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...