Gå til innhold

ikke fått keisersnitt, men fødsel gikk ok/ikke ok..??? anybody???

Anbefalte innlegg

hei

Jeg er i "forhandlinger" angående ks, og lurte på hva som skjer hvis man ikke får det innvilget? Er det noen av dere som har erfaring med dette? Hva om fødselen blir så traumatisk som man hadde fryktet, kan man da saksøke lege/jordmor?

Fortsetter under...

Nei, du kan ikke saksøke lege/jordmor om du opplever en traumatisk fødsel, ganske enkelt fordi ingen kan forutse hvordan en fødsel vil forløpe og det kan være stor forskjell på DIN opplevelse av fødselen og de medisinske observasjonene jordmor/lege gjør.. Hvordan man opplever en fødsel har mye med hva man forventer av en fødsel å gjøre, om du er innstilt på at det kommer til å bli forferdelig og traumatisk så er jo selvsagt sjansen større for at du kommer til å oppleve den slik enn om du ikke tenkte slik..... Når det er sagt så har jeg mange ganger hørt sagt at ingen kan tvinge deg til å føde om du ikke vil.. Hvorvidt det stemmer skal jeg ikke uttale meg om.. Men, må bare si at husk at keisersnitt er ikke en så enkel løsning som det ofte høres ut.. Mye kan skje under et planlagt keisersnitt også, og man kan også få plager i etterkant.... Det lureste er nok å snakke med lege/jordmor og sammen komme fram til en enighet om hva som er best for deg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...