Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Dere som har barna deres kortere dager i barnehagen og ikke alle fem dagene i uka, opplevde dere også mye sykdom ved barnehagestart? Spørsmålet forutsetter selvfølgelig at de har hatt redusert plass fra de startet i bhg. Går barna på småbarnsavdeling eller 0-6 års avdeling? Min gutt skal begynne i bhg over nyttår, da er han ca 1.5 år. Han skal være der 6-7 timer fire dager i uka. Jeg vil jo tro at de blir mindre slitne og dermed opprettholder et bedre immunforsvar, samtidig som de blir utsatt for smitte færre timer i uka, enn om de har full plass i bhg. Håper min teori stemmer så han slipper å bli så mye syk. Mange svar ønskes:-)
jentemamma Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Min jente går 60%, altså fri mandag og fredag, men har dessverre vært mye syk siden hun begynte i august. Forkjølelse og hoste siden start og har vært innom bronkitt, flere runder med feber, omgangssyke og øyekatarr...
Gjest Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 Blir nok mindre sliten av kortere dager, men smitten blir han jo utsatt for uansett- så sykdom må du nok belage deg på når han starter i bhg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå