Gjest Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Hei Jenter! Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg litt. Jeg har tidligere blitt inseminert ved Storken flere ganger, ble gravid en gang, men SA. Har hatt en inseminasjon etter det, uten resultat. Har nå kontaktet Nordica, da jeg håpet de kunne hjelpe meg mere ifht når jeg bør insemineres og evt behov for hormoner osv. Jeg opplevde ikke at jeg fikk noe særlig hjelp/råd fra dem. De ba meg kun om å teste eggløsningen og komme dagen etter positiv LH for inseminasjon. I denne syklusen fikk jeg ikke noen positiv eggløsning, så har derfor heller ikke dratt for inseminering denne mnd. Har bedt om ny samtale med Nordica. Jeg har siden jeg begynte med dette kun testet eggløsning ved hjelp av clearblue eggløsningstest. Hvilke erfaringer har dere med kun eggløsningstest? Spør da jeg leser at mange av dere i tilegg blir skannet/ultralyd ifm eggløsning og måling av folliker. Tenker dere at jeg i tilegg til eggløsningstest også bør skannes? Videre lurer jeg på hormoner ifm eggløsning? Hvilke erfaringer og hvorfor bruker dere det ene preparatet fremfor noe annet. Her har jeg lite kunnskap. På forhånd takk for hjelpen.
Tjorven1 Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Hei. Jeg har bare positive opplevelser med Clear blue digital. Har en gang kun bare stolt på ultralyd/skanning - noe som resulterte at jeg kom forsent. Men jeg har abortert to ganger, det tok litt tid før jeg fikk el sist gang - jeg hadde nemmelig to vannskyster på hver eggleder (som en propp) - Noe som vis nok er vanlig. Så kom normal el - jeg valgt å ikke reise og skulle vente en mnd pga jeg var kjempe sliten etter 2 graviditeter og aborter + utskrapning. Mnd etter fikk jeg rett og slett ikke el. fikk UL dag 14 og det var ingenting der... hadde heller ikke vært.. Jeg var så skuffet og redd for at det var noe alvorlig galt med meg... Men mnd etter la jeg gullegget, og er nå gravid i uke 14! Det er i alle fall min erfaring, ønsker deg lykke til og at gullegget kommer neste mnd for deg også - det perfekte egget trenger sikkert bare ekstra god tid til å velgjøre seg ;-)
Sjokolademonsteret Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 Jeg har brukt clearblue og hatt positiv test ved hver eggløsning, men jeg har i tillegg vært hos min gyn og hatt UL for å se hvor store folikkene har vært. Etter 4 mislykkede forsøk startet jeg på hormonsprøyter etter anbefaling fra min gyn. Jeg reiste til Danmark da med 3 modne egg og er nå gravid i min 6. uke. Jeg syns det var veldig greit å ha sett hvor store folikkene var slik at jeg kunne planlegge litt med reisen. Dette har fungert veldig bra for meg. Det er også betryggende å se at alt er bra. Hvis du har en god gyn så ville jeg pratet med vedkommende og fått/fulgt rådene av han/henne. Lykke til )
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Hei igjen! takk for svar og og for at dere deler egne erfaringer med meg! Jeg har pt ingen gynekolog her i Norge. Kanskje jeg burde be om en henvisning til gynekolog fra fastlegen min? Noen forslag på gode gynekologer med avtale? Har fått noen tips om gode gynekologer fra noen av dere tidligere også.
Tjorven1 Skrevet 19. desember 2008 #5 Skrevet 19. desember 2008 OSLO OMRÅDET: Dr. Blakstad - Gyn.lege Majorstuehuset legegruppe Dr. Skår - Gyn.lege - Sandvika Spesialistsenter Rådmann Halmrasts v 18, 1337 Sandvika 67 57 58 59 Dr. Trolle - Gyn.Lege - Majorstuklinikken - privat kr. 1200,- Dr. Magnus - Gyn.lege spes.fertilitet - Røde Kors klinikken/ Skillebekk Tlf 03113 - Han er på fertilitetssentret. Behøver rekv. fra lege, offentlig. Anbefales på det varmeste! Dr. Ullern - Femina Spesialistsenter, Bryn Dr. Nyquist - fastlege Brynsenglegene Dr. Nyquist - fastlege - Høvik Legesenter Dr. Mundal - fastlege Adamstuen legesenter Dr. Ruth Elin Dahlen - fastlege Adamstuen legesenter Dr. Skulberg - fastlege Markveien legesenter Dr. Runa Aabø - Gynekolog på Sandvika Spesialistsenter Dr. Goretti Yen Di Pham - Fastlege vestvollen legesenter (skedsmokorset) Dr. Marianne Ravneberg, Bekkelaget legesenter Christine Meidel, Byporten legesenter og Volvat BERGENS OMRÅDET: Dr. Lene Kristin Kroken - Kokstad Medisinske Senter Dr Steier.. -Kalfarveien 22? Dr Pahrasja Pooja Nesstun TRONDHEIMS OMRÅDET: Dr. Tuija Helena Langmo, Rissa legekontor. NORDLAND: TROMS/FINNMARK: SØRLANDET/KRISTIANSAND: Dr. Birgitte Bønnelykke (3. etg på Slottet) Dr. Ernst-Faber Swensson Dr. Nordland Dr. Kristin Tronstad - Elvebredden (privat, time på dagen) Dr. Linda Stray Hoel (fastlege, behjelpelig med det meste)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå