Gå til innhold

Dere som syntes at (Noah) LEANDER er så stygt, poppis,fjollete, feminint etc!!!

Anbefalte innlegg

Vennligst kom med andre forslag! Ellers klapp igjen!!!

Det har vært så mange tråder om det navnet at jeg som faktisk har en sønn som heter nettopp det holder på å bli gal! Jeg vet at dette er en nettside som alle har lov å si sin mening om alt og ingenting, men nå ber jeg faktisk dere om å være så snille å la det navnet ligge!

Fortsetter under...

jeg er en av de som ikke foretrekker navn som leander. men vet du hva jeg gjør da? jo, jeg lar være å kalle sønnen min for det.. det er jo ikke så vanskelig..

skjønner deg veldig godt som har sett deg lei på de trådene. jeg fatter ikke hva som er greia med å henge ut navn på den måten.

vi skal kalle datteren vår Ida Torine. flere syns det er kjedelig og vanlig, men da kan de også la være å kalle barna sine det.

er noe som heter at : har du ikke noe hyggelig å si så kan du heller la vær. men en må vel bare regne med at en blir hengt ut for alt mulig på nettsider hvor folk ikke trenger å vise hvem de er.. sikkert bare her de tør å gjøre det

Noah Leander er vel omtrent det siste navnet jeg hadde kommet til å velge til en av ungene mine, men jeg har da ingen interesse av å gjøre narr av dem som velger dette navnet.

Vi har rett og slett forskjellig smak når det gjelder navn, og jeg er ganske sikker på at du ikke hadde likt navnene på ungene mine heller. De er i en helt annen sjanger. Jeg synes de er korte og greie, men jeg har fått kommentarer på at vi har valgt "rare" navn. Så uansett hvilket navn du velger å gi barnet ditt er det noen som kritiserer navnet du har valgt.

Hovedsaken er at du selv er fornøyd.

Alle har forskjellig smak, og man lar bare vær å kalle ungen sin for nettopp det hvis man misliker det.

Jeg syns både Leander og Noah er pene navn, men på andres barn enn mine, og fordi jeg syns det er litt "kjedelig" med navn som "alle" heter.

Leander er forøvrig også veldig likt datterens navn, så kunne ikke kalt sønnen min det uansett.

Dette er en diskusjonsside for navn. Når noen skriver inn et innlegg og ber om synspunkter på f.eks. Noah Leander så mener du at bare de som liker det skal få¨lov å svare?

Jeg svarer min mening når noen SPØR om den - tåler du ikke det får du la være å gå inn på denne siden.

Hele enig med deg, synes Noah Leander (kombinasjonen) har vært oppe unødvendig mange ganger i det siste. Likevel er det sannsynligvis et navn flere liker, derfor dukker det stadig opp.

Skjønner at du blir såret av krasse og "slemme" kommentarer. Er helt enig med deg, mange kunne spart seg for enkelte kommentarer. Likevel er dette en DEBATT, der folk har ulike meninger. Når man spør om meningene til folk, svarer de ganske ærlig.. Men regner med at de fleste har fått sagt hva de mener om Noah Leander for denne gang, så da blir det forhåpentligvis en stund til neste gang.

Jeg synes for øvrig at Noah er helt utrolig vakkert! :-)

Annonse

Jeg er positivt overrasket over svarene jeg har fått her på denne tråden! Jeg er fullt klar over at dette er en debatt, men jeg hadde selv aldri brukt "stygge" ord på andres barns navn, så jeg skjønner ikke hvorfor folk kan formulere seg litt hyggeligere.

Takk for fine tilbakemeldinger!

Vipsen! Jeg har ikke sett noe positivt fra deg her før, så det forventet jeg ikke. Beklager dobbeltmoralen.

• 3 uker senere...

Hei! Vet du hva? jeg skjønner deg veldig godt.. venter barn selv i bynnelsen av februar og har selv tenkt på Noah Leander eller Aron Leander.. Jeg har selv fått kriterier på navnet Noah Leander her inne og nesten blitt "forbannet" på mange.. Jeg spurte om hvilke av dobbelnavnene som var penest, men fikk mye stygge kritereier på at de ikke var fine.. Det var da ikke d jeg spurte om! Da kunne mange ha la vært å svart istedet!

Jeg synes Noah Leander er ett kjempe navn! Er sikker på at sønnen din passer til det navnet:)

Hei Sinka!

Takk for støtten. Nå er jeg så trygg og vant med navnet Noah Leander at jeg elsker det og er kjempe glad for at jeg valgte det!

Ble kun Noah fordi det var det eneste jeg og mannen likte begge to. Leander fordi jeg ville at han skulle ha to navn, da Noah var litt populært. Jeg visste jo ikke at Leander skulle ta helt av. Bare Noah syntes jeg også var litt kort. Men de fleste alternativene mine var på 4 bokstaver; Adam, Even, Elia(h), Theo...

Noah er nydelig. Absolutt et navn jeg kunne brukt selv. Leander er også pent.

Begge er i overkant poppis, som så mange andre navn, så det er ENESTE grunnen til at jeg ikke vurderer Noah sterkt om jeg får gutt denne gangen.

Noah er et nydelig navn. Desverre så deler ikke kjæresten den meningen, så det navnet er uaktuelt for oss når de tid kommer. Leander har jeg vel egentlig ingen mening om. Har ikke tenkt over det navnet i det hele tatt, for det har aldri vert oppe til diskusjon..

Men jeg syns det er en smule dårlig gjort å si så mye negativt om ett navn. Får man spørsmål om sin mening, kan man jo bare si liker eller liker ikke. Man trenger ikke å legge ut om at barnet kommer til å bli mobba osv osv.. det syns jeg rett og slett en unødvendig..

Og Noah Leander er kanskje en samensettning av to poppisnavn. Men navnet er da alt annet enn stygt..

For det første synes jeg Noah Leander var veldig pent og jeg skjønner reaksjonen din, man blir ganske mett på at folk buser ut med sine meninger uten å tenke seg om. Men jeg har visst innsett at vi bare må tåle det. Jeg har fått min dose da noen la ut navnet på vår sønn etter å ha sett en fødselsannonse i avisen. Folk må få mene hva de vil, men det finnes forskjellige måter å si det på.

Jeg er så veldig glad for responsen jeg har fått på dette inlegget! Veldig takknemlig for støtten!

Jeg ble inspirert til å skrive dette inlegget da en her inne la ut et inlegg med "Noah Leander" som overskrift, hvor hun lurte på hvorfor noen ville kalle ungen sin for et slikt stygt navn....Da ble jeg provosert...Her var det faktisk snakk om å henge ut min sønn sitt navn!

Jeg vet at dette er en debatt, men det går da an å være litt hyggeligere i uttalensene sine.

Jeg har aldri spurt hva folk syntes som Noah Leander, men jeg har spurt om andre alternativer, men da fikk jeg bare negative meninger til svar. Noah navnet fikk han relativt tidlig( home and away;) ), men det var det utrolig vanskelig å finne et mellomnavn til. Som jeg har nevnt tidligere måtte vi faktisk ta steget å kontakte en navne ekspert i SSB før vi tok avgjøelse. Etter et par telefoner fra kirkekontoret om at de manglet våre papirer til dåpen en uke før måtte vi bare velge et navn....

Igjen, takk for positiv respons og støtte! Jeg er en stolt Noah Leander mamma...

Annonse

Jeg synes faktisk Noah Leander var fint jeg! Må si meg enig i at det er provoserende at det virker som enkelte her KUN går inn på navnedebatten for å kritisere navn andre kommer med.. Uff of uff.. Nei ikke bry deg om hva andre mener du. Smaken er som baken, delt! Det viktigste er at dere som foreldre synes det er et fint navn..

Jeg vil bare si at jeg syns Leander er kjempe fint! Jeg har selv en Philip Leander og er kjempe fornøyd med det navnet. Syns kombinasjonen Noah Leander er fin! Folk må mene hva de vil, men man kan være ærlig uten å være brutal. Det er det visst noen som ikke skjønner, mon tro om de mangler noen sosiale antenner? ;o) Hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...