glad_mama Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 hva med gå til Insert>Symbol? Der vil du finne alle bokstavene deriblant de tre norske bokstavene. Håper det hjelper.
glad_mama Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 nei, jeg leste ikke godt nok spørsmålet.. beklager.
giggsy Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Velge norsk tastatur istedet for engelsk, men det hjelper vel ikke om tastaturet er engelsk og uten æøå på tastene så nå tenkte jeg feil ut i fra spørsmålet tror jeg. Men om du trykker på Alt-tasten og holder den inne og så taster inn 143 på det numeriske tastaturet så får du Å. Alt+134 = å Alt+145 = æ Alt+146 = Æ Ø kan du vel skrive som den svenske ø-en, ö, eller finnes ikke de to prikkene på engelsk tastatur? Om ikke så er Alt+148 ö og Alt+153 Ö. Litt tungvint å sitte å taste inn disse kodene men..
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Jeg har engelsk pc med engelsk språkregion slått på og bruker de følgende kodene (tar litt tid å komme inn i men fungerer flott for meg nå... etter å ha brukt de i 1års tid:) alt + 145 = æ alt + 146 = Æ alt + 0248 = ø alt + 0216 =Ø alt + 134 = å alt + 143 = Å Lykke til
2trollunger Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Det gikk paa den vanlige dataen vaar, men ikke laptopen..
snart_pappa_til_3 Skrevet 30. juni 2009 #7 Skrevet 30. juni 2009 Hei Arlen, Grunnen til at laptop ikke virker er pga du må bruke det numeriske tastaturet. Jeg ville løst dette ved å bruke et program som heter autohotkey Her kan du legge opp til at f.eks ctrl+o skal bli ø, ctrl+ a skal bli å osv. Dersom du er interessert, kan du laste ned programmet gratis fra: http://www.autohotkey.com/download/ Jeg kan hjelpe deg videre med å lage et custom script etter du har gjort det :-)
forvirrendealtsaa Skrevet 31. oktober 2010 #8 Skrevet 31. oktober 2010 tja, mange lange forslag men enkleste er vell hurtigtasten for og bytte mellom engelsk/norsk tastatur hold 'Alt' tasten inne og trykk EN gang på 'Shift' knappen (begge knappene er nederst til venstre på tastaturet;))
forvirrendealtsaa Skrevet 31. oktober 2010 #9 Skrevet 31. oktober 2010 og leste ikke langt jeg heller, hehe, men, ett alternativ : Start > Control Panel > Keyboard, du vil finne "English (American)" o.l, trykk Add for og legge til Norwegian(Bokmål)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå