Gå til innhold

hvilken vognpose er best? dun eller ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære svigermor vil kjøpe vognpose til babyen vår kommer. Pris spiller ikke så stor rolle. Alternativene er:

Nøstebarn sin lammeskinnspose (m kordfløyel på utsiden)

Odenwalder lammy (andedun m lammeskinn som kan taes løst, festet m glidelås, ikke dun i rygg)

Artländer maxiflex (gåsedun m lammeskinn som kan taes ut, dun i rygg i tillegg, skinn festet med borrelås)

Noen som har en av disse posen og som kan fortelle meg fordeler og ulemper? Barnet fødes i februar, og satser på en del trilling og litt utesoving.. Syns også det er viktig at posen kan brukes lenge.. Og helst at det er laget hull for festing av sele når barnet begynner å bli større.

(fant ikke et passende debattforum for innlegget mitt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Teutonia ullpose og er kjempefornøyd. Den har glidelås hele veien rundt, slik at på våren går det an å ta av "lokket" og bare bruke ulla som underlag, og bruke et teppe eller en dyne oppå.

Angrer ikke et sekund! Kunne ikke tenkt meg dun i stedet, ull er jo varmt og godt med en gang, mens dun kan være litt kaldt helt i starten (ikke så lenge selvfølgelig).

Det er hull for seler på den vi har. Og hun er nå snart ett år, sitter i sportsvogn og har MYE plass igjen i posen.

Når hun var nyfødt hadde hun gjerne et teppe eller to rundt seg nedi posen, siden hun ble født i januar. Men da trengte hun ikke mer enn en ulljakke utenpå de vanlige klærne nedi posen, varm og god likevel.

Dette var jo en annen pose enn de du beskrev, men det er altså min erfaring:)

• 1 måned senere...
Skrevet

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/testbasen/article2496889.ece#top

Her er siste test av vognposer. Anbefaler testvinner (har originalen sjølv og er svært godt fornøyd). Den har ull i underdelen (liggedelen) og dun i resten. Den har 2 overdelar som veks med barnet. Har glidelås som gjer det enkelt når ein skal inn/ut av f.eks. kjøpesenter. Kan opnast i fotenden dersom behov. Har klargjort til å spretta opp til seler i vogn (må laga hol sjølv, men det er sydd rundt - svært greitt). Fins i fleire kule og nokre nøytrale fargar. Godt vaskbar og nokså bra motstand mot brann. Anbefaler å lesa testen. Ull vil ellers alltid motstå brann bra, men det spørs jo kva som er utanpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...