Gå til innhold

Hvordan hanskes med mye luft i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den lille prompen, promper riktignok en god del, og skriker ikke noe særlig, så jeg innbiller meg at luftsmertene hans kan ikke være for ille. Men han sutrer endel og er ukomfortabel helt til han får de ut.

Det hender nok at jeg også kanskje mistolker gråtingen hans for mat, mens det kanskje egentlig er luftsmerter.

Jeg har hørt at det er noen dråper man kan ta for dette, er det noen som vet hva det er, eller har noen andre råd? Vi prøver å massere det ut så godt vi kan, men noen ganger blir han bare ikke komfortabel nok.

Han får mesteparten av kosten som mme, så jeg tror ikke det er noe jeg spiser av den lille morsmelken han får.

Skrevet

Minifom dråper, gjør at luften passerer lettere. Har vært skrevet noe negativt om et av tilsetningsstoffene, men provde det. Ikke særlig eggekt.

Prøvd å bære ham i "kolikkgrepet", dvs liggende på magen på din hånd og arm? La ham ligge på ryggen og sykle med bena hans, og presse lårene littt opp mot kroppen hans? Vi gjorde disse tingene jevnlig i løpet av dagen da lille her var plaget, da kom prompen og vi slapp sutringen.

Skrevet

Takk for svar Her sykler vi og masserer magen. kolikkgrepet har vi ikke prøvd enda, det var et bra tips. Som sagt så er han ikke voldsomt plaget, han klarer liksom å få ut det meste selv. Bare greit å vite skulle det være behov for litt sterkere "dose" en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...