Gå til innhold

Dere som har tatt ks....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det før magen "forsvant"?

4 uker siden hastesnitt her, har gått ned 13 kg, men synes fortsatt magen er veldig stor.. Er så kjipt å ikke kunne ha på seg litt normale klær uten å se ut som jeg fortsatt er 4-5mnd på vei... Antar jeg er litt vel uttålmodig og urealistisk, det er sikker lenge igjen til ting stabiliserer seg, eller?

(",)

Skrevet

7,5 mnd siden her. Og "magen" er der enda. kan ta laaaang tid

Skrevet

Hei Babyfrøken, 4 uker siden hastesnitt her og, og jaggu er ikke magen der fortsatt gitt.... Mer irriterende er strekkmerkene som er ut til å ha multiplisert siden magen var stor. HM.

Skrevet

Hehe, enda godt det ikke bare er her i gården det går litt sakte da... Men at den skal være der i over et halvt år???!! Nei himmel og hav...DET blir jeg ikke med på altså..

Formen er fin nå, endelig kan jeg gå tur i "normalt" tempo uten å kjenne det i magen, så jeg satser på å "gå fra" magen på nyåret ;o) Bare 2 uker igjen til "alt" er lov igjen, hurra! (",)

Skrevet

4 uker siden hastesnitt her også, og magen er fortsatt der ja, med de deilig strekkmerkene.Glad det ikke er sommer nå jeg, fortsatt litt tid på å rette opp detta:)

Skrevet

5 uker siden hastekeisersnitt her. Jeg har mage fortsatt- den står ikke veldig ut- i forhold til det den gjorde, men jeg kommer ikke i noen av de gamle buksene. Brukte 38 før, i går gikk jeg på salg og fant en passende bukse i str 42. De andre var for trang, men egentlig bare i livet. Gikk opp 18 kg, men mye har allerede gått vekk. Men magen er altså her ennå. Håper på snarlig bedring! ;)

Skrevet

gikk opp 25 kilo, magen ble svæææær..... hadde haste ks. greide ikke å bruke vanlig bukse på ca 5-6 uker, hadde så vondt og magen sto sånn ut. 3mnd siden nå, magen er mindre, men ikke som normalt *sukk*

arret er blitt blekere, men er fortsatt ømt.

Skrevet

Dette er mitt 2. ks og av erfaring fra sist gikk det i perioder. Plutselig kunne magen bli borte for så plutselig ese ut igjen. Var ikke før etter ca. 1 år jeg følte at magen stabiliserte seg og holdt seg normalt igjen.

Det tar 9 mnd. å bli sånn og det tar minst 9 mnd. for kroppen å komme tilbake igjen, er det noe som heter.

Skrevet

Også mitt 2 keisersnitt. Det første var ikke planlagt.. Etter første ks ble kiloene borte i en fei (var mye dårlig) og magen fin etter 6 mnd.

Etter ks nr 2 har det nå gått 7 mnd. Har 4 kg igjen før jeg når min gamle vekt og magen er ikke noe fin.. Ser ut som jeg er 4 mnd på vei.. Og det er plagsomt. Får enda ikke på meg de gamle buksene mine, men håper det skal ordne seg etterhvert..

Skrevet

Magen er her ennå og gutten er 8mnd og mor en nesten 30kg lettere :)

Vil gjerne bli kvitt den magen også!! Den kan hvertfall se litt bedre ut :P

Skrevet

6 uker siden keisersnitt nå og mener magen er borte, kanskje ørlite litt mer konveks enn før. Fikk på meg gamle bukser etter 2-3 uker, men de var da litt trange i livet. Dette er sikkert veldig individuelt, som alt annet i forbindelse med svangerskap og fødsel...

Skrevet

Virker som om jeg er heldig. Hadde akutt keisersnitt for 5 uker siden, og magen var helt flat igjen etter en uke. Jeg la på meg 11 kilo under graviditeten, men var ganske godt trent da jeg ble gravid. Dette er mitt andre barn. Første gang fødte jeg vaginalt.

Jeg fikk heldigvis ingen strekkmerker noen av gangene.

Forskjellen er at jeg ikke er fult så stram, og at jeg fortsatt har den linea negra eller hva en heter, den stripen man får på magen når man er gravid, og i tilegg synes jeg magen er litt "pløsete" over arret. Ellers er magen minst like flat som før jeg ble gravid.

Gleder meg til å komme igang med treningen igjen og stramme opp her og der.

Skrevet

Solskinnshistorie her :)

har 2 KS bak meg ... på første tok det laaaaaang tid (nesten ett helt år!) før magen endelig trakk seg noenlunde tilbake. MEN på nummer 2, som er født i begynnelsen av April ... kunne jeg gå i vanlige klær (str.38) og hadde nesten flat mage allerede til 17.mai :)

Jeg er selv født i Japan, og der fikk min mor strammet tøy rundt livet for at magen raskere skulle trekke seg sammen. Da jeg fikk Nr.2, fulgte jeg dette rådet. Laget meg et slags korsett - og gikk ellers med STORE hold-inn truser som strammet ordentlig de første ukene. Ser ut som dette funket :)

Kan hende det funker best dersom man begynner så tidlig som mulig, men det er vel verdt et forsøk :)

Ellers skader det jo aldri å alltid sørge for å holde inn magen når man står og går ... da jobber man samtidig med magemusklene :)

Lykke til

Skrevet

ÅH skulle ønske jeg brukte strammetøy! Tenktemye på det før jeg fødte, men siden ting ikke akurat gikk som jeg hadde tenkt gikk det i glemmeboka... Nå er det 5 mnd og 13 dager siden KS, og magen henger og står ut fortsatt... men musklene har kommet tilbake da;) så når jeg strammer magemusklene og retter opp ryggen skikkelig ser det ikke så værst ut;)

Skrevet

Her er det to måneder siden haste-ks i morgen, og magen er nok ikke flat enda - men det kan man vel heller ikke forvente? Egentlig synes jeg den ser overraskende bra ut, alt tatt i betraktning. Den var jo stooor på slutten! Kan ikke bruke de gamle buksene mine enda, men det tror jeg egentlig er mest pga ekstra spekk på lår og rumpe... :S

Derimot er strekkmerkene helt forjævlige!! Jeg kunne gått i bikini nå for magen sin del uten å føle meg altfor blubbete, men pga strekkmerkene ser det jo ut som om noen har pisket meg, så bikini er utelukket en god stund framover, ja... Noen som har erfaring med når de begynner å blekne?!

Skrevet

Det er 3 måneder idag siden jeg hadde ks. Magen min er egentlig ganske flat. Ikke helt der den var, men det er ikke langt ifra.

Jeg får nesten på meg buksene mine som jeg brukte før jeg ble gravid, men jeg tror hoftene mine har blitt breiere for for dem ikke igjen i livet. Det eneste som plager meg skikkelig nå er alle strekkmerkene jeg fikk, spesielt på magen. Og at huden er så løs, og henger liksom. Skikkelig stygt! Håper det kommer til å bli bedre med litt tid og trening. Eller så skal begynne å spare så jeg har råd til å stramme opp litt rundt magen!!:P Hehe...

Skrevet

Vel---jeg hører åpenbart ikke til de som er tilbake til normalen etter bare noen uker...hadde helt flat mage før jeg ble gravid, savner at kroppen ser litt bra ut kjenner jeg, men det er vel bare å vente og se...

MEN; jeg kan iallefall være fornøyd med ikke å ha fått et eneste strekkmerke (",) Det er da noe ;o)

Skrevet

4,5 mnd siden jeg tok KS og magen ble borte etter ca 1 mnd. Men det tok lang tid før "bilringen" på midten forsvant. Men etter ca 3 mnd var den også borte, og huden var strammere. Synes det virket som om jeg hadde for mye hud en stund! Nå er det vel en mnd siden jeg synes magen er blitt som før. Men det må nevnes at jeg har gått ned 5 kg fra utgangspunktet. Amming er effektivt "slankemiddel" fo meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...