Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da han var ca 5-6 mnd. Med min første ventet vi nok til han var 8-10 mnd og det var alt for sent syns jeg..

Den store dyna ligger jo bedre på de og når de begynner å løfte bena syns jeg den lille dyna blir ubrukelig jeg da..

Eller har den som "krise-dyne" i tilfelle oppkast om natta eller noe slikt og trenger å bytte den ut, men det er jo ikke så ofte da.

Vi byttet da hun var rundt 6-månedersalderen. Fant ut at juniordyna holdt seg bedre på kroppen hennes enn den lille "lappen" som en 80x100-dyne er i forhold. Synes det "luner" bedre i senga når hun har en dyne som fyller den ut.

Den minste dyna er vel 60x80 cm? Og dyne nr 2 80x100 cm? Altså er juniordyna nr 3...

Men jeg lurer også på når det er vanlig å bytte. Har en gutt på 14 mnd, og synes dyna begynner å bli litt for "lett"... Men så er han samtidig så varm om natten, hver morgen er han svett. Og juniordyna, er den for stor til å ha i sprinkelsenga?

(sorry hadde ikke svar på spørsmålet ditt, heller flere spm)

Annonse

Juniordyne er den som er 100x140cm og er stort sett dyne nr 2.

den som er 80x100 er den de fleste bruker som første dyne, men det finnes en som er enda mindre med det er vogn-dyne...

så bruker man den i senga blir juniordyna, dyne nr 3 ja. ;-)

Vi har ikkje bytta enno. 13 mnd.

Storebroren fekk stor dyne (altså juniordyne) då han fekk stor seng ved 2 år og 2 mnd.

Synest det blir så forferdeleg mykje dyne oppi sprinkelsenga om ein skal ha den store oppi der...

Jeg har bare brukt den dere kaller juniordyne til begge mine. Den 100x140. Ser ikke vitsen i å brke masse penger på mange dyner liksom. I vogna og vogga har jeg den vogndyna, men i senga bare juniordyne fra dag 1. Varm og god, fester den i bunnen av senga så den ikke kan komme over hodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...