Gjest Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Lillegutt er egentlig ganske flink, han sovner gjerne i 22 tiden og sover da til ca 3-4 tiden, men når han da våkner er han LYS våken, er som å skru på en bryter. Jeg sliter litt med lite melk, så han får både pupp og ei flaske mme. Legger han tilbake i senga når han har spist, men det går hvertfall 2 timer før han sovner igjen. Uansett om jeg prøver å vugge han i søvn, ikke ha på lys, skifter kun bleie hvis han har bæsja osv osv, så sovner han ikke. Og greia er at han lager så mye rare lyder når han ligger der våken, som gjør at jeg ikke får sove:) Men når han da først sovner, så våkner han etter halvannen til to timer for da er han jo sulten igjen. Er det flere som har våkne babyer på natta? Jeg er førstegangs så har jo null snøring på dette, men regner med det vil snu seg etterhvert eller? Har forresten vært sånn siden han ble født..
babyfrøken *mamma* Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Oi! Så lenge har aldri babyen vår sovet (",) Hun var 4 uker igår. Vi har snudd litt på døgnet vi da, hehe, så det er sjelden vi er i seng og ferdig-ammet før rundt midnatt. Da sover hun ca 4t, før hun er sulten, sjelden hun våkner ordentlig om natten, sover i sengen sammen med meg enda (såvidt begynt å introdusere hennes egen seng..), så jeg våkner med en gang hun begynner smatte litt eller være urolig, og "smekker" puppen på plass før det blir noe skriking etc. Så spiser hun 0,5-1 t, og sover igjen ca 3t. Ammes sånn ca 4-5, 7-8 og 10-11. Det varierer selvsagt veldig, hender jo hun har skikkelige survenetter, men sånn generelt er nettene våre rolige.
frøet76 Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 Ganske likt med vår situasjon da! Har en datter på 5 uker. Vi legger oss/henne i 12 tiden på natten- så sover hun godt ved siden av oss i sengen til 04 ca, og så får hun pupp igjen gjerne i 8-tiden. Hun skriker aldri på natten, men hun smatter og vrir seg veldig ,og da våkner jeg og gir henne puppen. Avogtil har vi trøbbel med å legge henne- hun er litt redd soverommet?! selv om hun ligger hos oss. Har begynt å legge en varmepute på forhånd i ammemadrassen hennes slik at den ikke er så kald når vi legger henne oppi. Tror tempforskjellen kan ha vært medvirkende til at hun skrek når vi la henne opp i sengen. Vi har ihvertfall den teorien nå, men blir spennende i natt. Håper hun finner roen i natt- det hender at hun bare har skreket til kl. 02-03, uten at vi har skjønt hva det er. Mulig overtrøtt også??? Hun har egentlig vært en engel annenhver dag. Neste dag masse grining. I dag en engel- HERLIG!!
babyfrøken *mamma* Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Funker for oss iallefall (",) ; vi har brukt varmeflaske på madrassen hennes med dyna over, så alt er godt og varmt når vi putter henne oppi (",)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå