Gå til innhold

Hva når en ammer og skal tilbake i jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg jobber i barnehage så kan jo ikke gå tidligere pga vi har vakter...Jeg synes det blir mye stress å kjøre frem og tilbake fra min jobb noen som har erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De må jo ha vikar for deg om du blir borte to timer midt på dagen og?

-Jeg skal gå kortere dager...

Skrevet

Hvordan gjør du det? Får man 2 timer hver dag, eller opptil 2 timer?Kan man velge når man tar de? kan keg liksom slutte 2 timer tidligere hver dag? eller komme senere? hvor mange ganger om dagen ammer du?

Skrevet

Hei. Jeg jobber også vakter, men går en time tidligere hver gang jeg jobber. Det fungerer bra. Selv om det er stress på jobb når jeg skal gå så går jeg. Det er noe jeg har krav på, og det er opp til arbeidsgiver å legge tilrette for dette.

Gutten min er 8 mnd, så jeg ammer flere ganger om dagen også. Men når jeg er på jobb klarer han seg fint uten...

Skrevet

ok takk for svar, når sier man ifra til arb giver? jeg begynner i jobb 1 feb og da er gutten snart 1 år så er jo ikke sikert jeg ammer da men ville tro at jeg gjør det mogen og ettermiddag.... hvor lenge har man krav på amming?altså hvor gamle kan barnet være?

Skrevet

Hva slags ordning jobben din har i forhold til ammepauser varigjerer, men i stat og kommune er det 2 timer med lønn. Når ungen er 9mnd (tror jeg), kan arbeidsgiver kreve dok. fra lege at du ammer så mye at det ikke er greit å være borte fra ungen en hel arbeidsdag (el no sjekk i personalhåndboka di). Har du det er det faktisk ikke noe grense på hvor lenge du kreve ammefri.

Jeg begynner på jobb når mini er 6mnd og han kommer til å fullammes til jeg går ut i jobb. -Spiser han ikke grøt fra starten av får vi justere matmengden med litt flaske (veit at han tar dette).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...