Gå til innhold

16 mnd, sur og trassete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tidligere blide og fornøyde gutt, har rett å slett blitt ganske sur. Han er blid i barnehagen så tror ikke det er noe som plager han. han er sur når han våkner og før vi drar til barnehagen. Måltidene er en utfordring hvor han bare skal ha andre ting enn det han får og være trassig. Er dette vanlig? har han bare skjønt at det er gøy å si nei tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oh, yess, min også. Lurer på dette, synes det er vanskelig å holde ham gående etter barnehagen, ofte vil han ingen ting og henger bare i beina mine og klager. Alt er kjedelig, nesten som en liten tenåring.. Maten flyr veggimellom, sammen med skjeer og kopper.

Sukk, håper det gir seg snart. Noen som har tips om hva som kan bedre situasjonen? Eller er det bare å vente og satse på at det går over?

Skrevet

Vi har akkurat det samme problemet. Det eneste løsning her er at middagen må bli servert nesten med en gang han kommer inn i døra (som er vanskelig når begge er i jobb), han må spise SELV, uansett hvor grisete det blir så kan vi i hvert fall spise i ro. Men noen ganger er det ingenting som funker, som i går. I dag var han derimot veldig blid. Noen sier det kan være jeksler / hjørnetennene men han har fått de alle sammen....Det er sikkert fordi de holder på å lære å snakke og det er sikkert frustrerende å ikke klare å kommunisere ordentlig med oss. Det er det jeg tror i hvert fall....

Lykke til

Skrevet

Åh, godt det ikke bare er her! Snuppa mi er så mye sint om dagen! For den minste ting blir hun så sinna at hun bare står og hopper opp og ned..

Hun er akkurat som han over, henger i bena mine konstant, SKAL spise selv, hvis ikke er det et raserianfall av en annen verden... Mens hos dagmammaen er hun blid som ei sol...;)

Er vel litt det med snakkingen, og blir vel sliten av å være borte hele dagen også..

Hva gjør dere når de er sånn?? Vet ikke helt hvordan jeg skal oppføre meg..

Skrevet

Har det akkurat på samme måte! Godt å høre at det er flere . Jenta vår nekter å spise om hun ikke får spise selv med skje, selv om hun ikke får i seg noenting.. Har blitt skikkelig kresen i matveien generelt, og skal ha viljen sin på alle områder. Men virker som hun har det topp i barnehagen og er blid der hele tida, etter det de forteller hvertfall.. Føler nesten at hun trives bedre der enn hjemme :s Men er vel bare det at man tester grenser med de man er tryggest på.

Skrevet

Det er vel som med oss, det er hjemme man viser følelser.

Trøtte og slitne etter en lang dag og endelig hjemme hos mor og far, da er det jo greit at de er leie?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...