Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #1 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg jobber i en bolig for psykisk utviklingshemmede. Sliter med bekkenløsning, og har mye smerter spesielt om kvelden og natta, men klarer forstatt å jobbe litt dagvakter, da er jeg i finest form og det er kontorarbeid ukedager mellom 9-14. Har derfor blitt sykemeldt 50 % for å slippe å jobbe kvelder. Skal i følge turnusen jobbe kveld nyttårsaften og dag 1.nyttårsdag. Sjefen min sa i dag jeg måtte jobbe kveld nyttårsaften ettersom hun ikke klarer å få tak i vikarer. Føler hun bagatelliserer bekkenløsningen min litt med at hun setter meg opp på kveld selv om jeg tidligere har fått beskjed om å få slippe å jobbe da. Ser for meg at det kommer til å bli en tung kveld med mye smerter og ikke får jeg hvilt meg til neste dag heller. Er litt deppa nå, syntes ikke det er greit å være sykemeldt, men bekkenløsningen er ikke selvvalgt.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139264308-sjefen-min-bagatelliserer-bekkenl%C3%B8sningen-min/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
2prinserOg1engel Skrevet 10. desember 2008 #2 Del Skrevet 10. desember 2008 Hei du! Det skal ikke gå utover din helse at dem ikke får vikarer på nyttårsaften (kveldsvakta). Dersom du er fritatt fra seinvakter så er du det!!! Jeg har selv bekkenløsning, ikke noen alvorlig grad egentlig men jeg ble faktisk sykemeldt 100 % fra min stilling som sykepleier nå fordi at dersom jeg ikke tar det på alvor nå vil det kanskje ta lang tid å komme seg igjen etter fødselen også. Jeg liker overhodet ikke å være sykmeldt men som sjefen min sier så vil dem ikke ha bekymring over meg pga lav bemanning spesielt på juleturnusen da belastiningen på de som da må jobbe er mye større enn ellers. Ta vare på deg sjøl for det er ingen andre som gjør det c",) ingen andre enn deg som kjenner kroppen din vettu. Håper det løser seg for deg. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139264308-sjefen-min-bagatelliserer-bekkenl%C3%B8sningen-min/#findComment-139265653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol + spire Skrevet 10. desember 2008 #3 Del Skrevet 10. desember 2008 Kjedelig med disse sjefene som ikke skjønner at bekkenløsning kan være alvorlig. Jeg råder deg til å ikke ta denne kveldsvakta da du er anbefalt å ta det med ro på denne tiden av døgnet. Synes ikke at du skal ta hensyn til arbeidsgiveren din når det gjelder helsa di. Men skjønner at samvittigheten kan spille en et puss. Vet godt hva det er nemlig. Jeg jobber i dagligvare butikk og har vært sykmeldt 100% i en måned nå. Fikk ingen forståelse fra sjefen min. :-( Og jeg ventet i det lengste med å oppsøke lege for å få denne sykmeldingen. Legen mente at jeg skulle vært sykmeldt for lenge siden. En skal huske på at en skal ha bekkenet etter graviditeten også, og det er de som sliter med dette resten av livet. Så jeg tok rett og slett ikke sjansen på at det skal skje meg. Jeg har i tillegg til å gå gravid, en jente på 16 mnd å ta meg av. Det blir mer enn nok. Nei lytt til deg selv og ikke la den berømte samvittigheten komme å ta deg. Det er som det er skrevet over. Ingen kommer til å takke deg om du sitter der etter fødselen og er aldri så ødelagt. Det er ikke jobben verdt! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139264308-sjefen-min-bagatelliserer-bekkenl%C3%B8sningen-min/#findComment-139266385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #4 Del Skrevet 10. desember 2008 Skjønner at det er skikkelig kjipt at arbeidsgiveren ikke forstår situasjonen din, slik skal ikke gode sjefer være!! Uansett; jeg sliter også med bekken, men vet at JEG hadde kunne strekt meg til èn kveldsjobb i tilsvarende situasjon. Har selv vært leder, og vet at det er helt utrolig vanskelig å skaffe vikarer til slike vakter. Kanskje du f.eks. kan slippe dagvakten dagen etterpå? (og det er sikkert mange som er uenig med meg her, men...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139264308-sjefen-min-bagatelliserer-bekkenl%C3%B8sningen-min/#findComment-139267532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2prinserOg1engel Skrevet 10. desember 2008 #5 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å få tak i vakter på slike dager og at det er en tøff jobb som leder... Men jeg personlig synes ikke at man skal utnytte folks dårlige samvittighet for å få dem til å jobbe. Det er ikke hennes skyld at helsa krangler og dersom legen har sykmeldt henne for at hun skal unngå kveldsvakter så kan ingen leder overprøve det. Kveldsvakter medfører ofte ekstra belastninger og spesielt på en slik dag da bemanningen helt sikkert er redusert i fra før av. Men som sagt så forstår jeg at en leder har en tøff jobb med å fylle opp vakter men jeg tviler på at det ikke finnes en annen utvei...hun kan f.eks beordre noen til å jobbe også. Det siste hun skal gjøre er å bruke en som er fritatt fra disse vaktene UANSETT grunn mener jeg, det skulle ikke vært et alternativ for henne en gang å i det hele tatt vurdere å bruke ei som er sykmeldt c",) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139264308-sjefen-min-bagatelliserer-bekkenl%C3%B8sningen-min/#findComment-139268179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maysan81<3+gutta<3 Skrevet 11. desember 2008 #6 Del Skrevet 11. desember 2008 Huff, jeg blir faktisk lei meg når jeg leser om arbeidsgivere som ikke har snev av fornuft og medfølelse. Jeg jobber på hotell, og det er ingen ekstra å ta av. Jeg har ikke lov til å stå i resepsjonen lenger, da jeg ikke er frisk nok til å løpe i trapper osv.. (brannvern veit dere..hehe) Så jeg ble sykemeldt 100%, men har avtale med bedriftshelsetjenesten og sjef om å få komme innom når jeg måtte ønske og hjelpe til med småtterier for det sosiale sin skyld. Jeg hadde daua om jeg skulle sitte hjemme i sofaen resten av svangerskapet. hehe. Så takke seg til arbeidsgivere og gode kollegaer sier nå jeg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139264308-sjefen-min-bagatelliserer-bekkenl%C3%B8sningen-min/#findComment-139271693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
only_me83 Skrevet 21. desember 2008 #7 Del Skrevet 21. desember 2008 Om sjefen din ikke klarer å forstå at du sliter med bekkenløsningen din og ikke viser forståelse og respekt for legen din sin avgjørelse om at du ikke skal jobbe kvelder...så anbefaler jeg deg å skaffe deg time til legen (går an å få seg hastetimer på dagen) og be om enten aktiv sykmelding (da kan du komme og gå som du selv klarer og det er vikar inn for deg hver eneste dag,så du kommer som er ekstraperson...dermed får du med deg sosiale og får gjort litt nytte for deg også) eller full sykmelding! INGEN kommer til å takke deg for at du sliter deg ut for jobben din, husk at en forverret bekkenløsning kan gjøre resten av ventetiden veldig smertefull (mange ender opp med krykker og noen blir sengeliggende), og fødsel og barselstid kan også bli tung da det ikke er slik at bekkenløsningen forsvinner idet barnet kommer ut. Lytt til kroppen din og de signaler den sender ut, ta den på alvor, husk at du bærer fram et barn nå, og det er det aller viktigste!!! Jeg kan legge til at jeg selv sliter med bekkenløsning, trener til fysio 2 ganger i uka pga den, er nå fullt sykmeldt, men har prøvd både gradert sykemelding og aktiv sykmelding før jeg tok skrittet med å bli fullt sykmeldt...klarer man det ikke så klarer man det ikke! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139264308-sjefen-min-bagatelliserer-bekkenl%C3%B8sningen-min/#findComment-139319256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå