Gå til innhold

Han sover så mye. Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 11 uker. Han har sakte men sikkert funnet rytmen sin med tanke på mat og søvn, og dagene er ganske like sånn sett. Synes bare at han sover så mye, og siden jeg er førstegangsmamma så er jeg litt bekymret.... Må få med at han vokser fint (over 2 kg over fødselsvekt på 6-ukerskontroll), og han er veldig blid og "sosial" når han er våken.

I går stod vi opp kl 9. Mat, stell og kos. La ham ut i vogna kl 10.30, og da sov han til kl 13. Mat, stell osv. La ham ut i vogna igjen ca 14.30 og gikk tur. Han sov til 16.45, og fikk da mat igjen osv. Sov en halvtime fra 18.45. Deretter kos, mat og kveldsstell og litt mer mat før vi la ham i sengen ca kl 21. han sovnet etter en liten stund og sov til nærmere 04 og fikk mat. Deretter til kl 9 i dag tidlig. Er ikke dette mye? For all del, jeg er glad han ikke sliter med søvnen, og både han og vi er jo uthvilte og opplagte, men.....

En annen ting er at han gjerne ligger våken i senga en stund på natt/morgen før han sier fra eller jeg bare tar ham opp. Da ligger han og ser på hendene sine osv. Kjempesøt, men trodde liksom de små bare skulle rope "maaat" så fort de våknet og det var flere timer siden sist...

Puh. Ble langt dette her, men håper noen gidder å svare :-) Jeg fullammer, forresten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der hørtes jo utrolig deilig ut :) Nyt det så godt du kan - deilig å ha funnet en hverdagsrytme så tidlig :)

Babyer er jo forskjellige - noen sover mye og noen sover lite. Tror ikke du trenger å bekymre seg for gutten din. Så lenge han spiser godt og er våken og sosial når han er våken, så er nok alt i skjønneste orden ;)

Skrevet

Mi jente sov også så mye på den alderen, men like før hun ble 4 mnd forandret det seg. Hun sover fremdeles kjempegodt på natta (mellom 11-14 timer), men har nå kun kortere lurer på 30-45 min på dagen. Det går mellom 1 og 2 timer mellom hver lur.

Nyt det mens du kan, så lenge han er blid og fornøyd så skal du være det også :)

Skrevet

Snuppelure har tilnærmet likt mønster - etter 1 - 1,5 timer våken med mat, stell og lek sover hun til neste måltid. Vi er så utrolig heldige, og ungene våre har godt av hvile!!! (Og mønsteret skal ikke endre seg selv om de blir nesten 4 mnd;) Jeg bekymret meg veldig da hun plutselig begynte å sove mer i en alder av 8 uker, for hun sov veldig lite på dagtid til hun ble 6 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...