Gå til innhold

Flere førstegangs-IVF-ere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg starter med spray 23. desember og skal visstnok ha uttak en gang i uke 4 ca.... Flere som er omtrent på samme sted i løypa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, er på mitt andre forsøk. Ønsker deg lykke til :-)

Skrevet

Hei:)

Dette er min første gang:) jeg skal starte med spray 14 desember. og skal ha utak i uke 3..

Skrevet

Heier på deg Lene!!!!!!!!

Var det Ullevål dere hørte til?

Hold meg oppdatert da!Er ikke så ofte her inne,men er på msn og facen;-)

Masse lykke til!

Skrevet

hei=)

dette er vår første IVF

begynner på sprayen 21.desember.

sprøyter 7.januar

GU 15.januar

uttak uke.4

har sånn glede/grue følelse inni meg...

Skrevet

Hehe, takk for det dollypopp!

Til dere andre: Føler jeg trenger litt støtte her altså, er liksom så mye å passe på og tenke på! Vi hører til Riksen vi da. Apropos, tror jeg må ringe Riksen i dag, jeg skal jo begynne med spray 23. , men har enda ikke fått noe resepter eller noe! Synes det er litt rart!

Hvor lenge har dere prøvd da jenter? Vi har tre-års-jubileum på prøvinga nå i desember.... Herlig! ;-p

kjenner til den glede-grue-greia, er sånn sjøl... Her om dagen tenkte jeg om det faktisk hadde vært bedre å ikke tatt ivf, for da har jeg liksom valgt bort å få barn.... Merkelig tankegang, men for meg var den faktisk litt logisk, hehe... Stakkars mann som må holde ut med det her!

Skrevet

3 års jubeleum ja...den er vi langt over....=(

vi har prøvd i over 5 år----ikke lenge før det blir 6----til våren.

men håper jo på at jeg blir gravid nå da ved hjelp av IVF ,før vi når vår ikke ønskende 6-års-jubeleum......=(=(=(

det har vært en tung vei hit----mye gråt ,skuffelser ,mye inn og ut av lege/gyn/sykehus...ja i det hele tatt....

huff huff.....jaja....håper på andre BOLLER nå...hehehe---

masse lykke til ...til ALLE sammen

Skrevet

vi hører til ved fertilitetsklinikken sør. -porsgrunn-

Skrevet

Uff, så lenge....det er ikke greit....Hvorfor har dere ikke prøvd ivf før da?

Skrevet

Godt spørsmål...faktisk så pratet jeg med mannen min om det i går...

-hvorfor vi ikke har prøvd IVF før først nå...og svaret på det er at vi hviste ikke så mye om det og det var ingen av legene vi har vært hos som nevnte noe til oss om det i det hele tatt.

Men nå etter siste lap jeg hadde i juni.Da jeg våknet opp etter (endelig en vellykket lap)18 juni så sa den legen som hadde operert at vi ikke hadde no problem med spontan graviditet men at vi kunne søke IVF pga at vi hadde prøvd i så mange år uten å lykkes å bli gravid.

Det var da vi fikk opp øynene om IVF og insisterte på det i august at de måtte søke oss dit.

Har jo lest litt om det---men med den dumme uvitenheten vår så har vi trodd at vi har vært for unge til å søke hjelp for å bli gravid.

Men det er vi jo så absolutt ikke...jeg er 25 år(1983)og mannen min 28år(1980)og det er da andre som er mye yngre enn oss som har søkt og får hjelp.

Men er jo så klart glad for at vi endelig har fått opp øynene for IVF og håper så inderlig at jeg blir gravid snart-..--..----har ventet sååå lenge.

oioi ble litt mye det der----men har ikke så mange å prate med...vi er litt hemmelig når det gjelder IVF behandlingen ovenfor venner og deler av familien.

Skrevet

Ok.... Vi er like gamle vi da, jeg er også 83-modell og sambo er 81-modell... Jeg har hatt så mye trøbbel opp igjennom årene så jeg er liksom ikke overrasket over at vi ikke blir gravide! Gikk flere år uten prev. med eksen min også, fordi jeg hadde en "magefølelse" av at jeg ikke kunne få barn.. Men vi ventet en stund vi også da, jeg hadde lap i januar som absolutt ikke var vellykket, og masse undersøkelser både før og etter det... Og så har vi jo stått i kø både her og der. TTT sier jeg bare; Ting Tar Tid!! hehe!

Vi var tause om at vi prøvde lenge vi også, men nå vet de fleste at vi skal ha ivf, de vet bare ikke når. Jeg har jo vært inn og ut av sykehuset, så de fleste familiemedlemmer og nære venner har jo fått med seg at det er no gæli! Dessuten er vi "veldig etablert" som enkelte kaller det, med hus og stasjonsvogn og slikt, så det har vært mye mas på oss i mange år om barn.

Jeg har ikke troen på det her jeg da, men man må jo bare prøve! Sambo er veldig klar, fikk reseptene og det i går, og han leste og leste og spurte og grov, hehe... Flinke gutten min det!'

Bare hyggelig at du skriver mye da, jeg vil gjerne dele tanker og erfaringer jeg, har liksom ingen rundt meg som har vært/går igjennom det samme....

Skrevet

Da har jeg hentet ut medisinene... men på resepten står det tre reit, og at det gjelder forsøk nr 1.... Men de på apoteket gav meg bare en reit av alle tre medikamentene.... Burde jeg ikke få ut all nesesprayen med en gang? Teit å gå tomt for det midt i jula liksom! Har noen andre hentet ut?

Skrevet

Det er jo 2 sprayer i en eske så de varer jo en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...