Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Jenta vår våkner fortsatt om nettene, opptil 2-3 ganger hver natt. Som regel er det nok å gi henne smokken. Tror ikke hun finner den igjen i mørket. Er ganske lei av å lete etter smokker under puta, under bamsen, nedi sprekken ved madrassen osv. om nettene....... Når slutter de med dette? Når hun slutter med smokk?
Kufiolilla Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Tror dette er veldig individuelt. Gutten min på 15 mnd er også en slik "surrebukk". Og han har det nok fra meg. Jeg sluttet vel å våkne i perioder innimellom, men begynte igjen. Søstra mi var enda verre. Har i grunn hatt ganske tullete søvn hele livet vi da.
Fridis Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 Hvor gammel er jenta? Tror det blir bedre når hun slutter med smokk ja! Min er nu 1år og 8 mnd. Hadde det slik når vår var rundt 15 mnd.. Sover hele natten nu (kan fortsatt våkne av drømmene sine selfølgelig, men vem gør ikke det?) Men dette er veldigt forskellig fra barn til barn.
Gjest Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Dette varier veldig da! Min eldste våkner fortsatt omtrent hver natt og er 6 år, men etter han ble ca 3,5 år er det sjeldent vi blir vekket da (han går på do osv). De to minste sov hele natten fra de var ca 8-9 mnd gamle, med unntak av ved sykdom og når de har fått tenner. Jeg har bestemt at mine ikke har fått smokken på dagtid etter de er 2 år og de to eldste har sluttet med nattesmokk selv når de var rundt 3 år +/-.
Raych Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 Dette er veldig individuelt. Kommer an på hvordan barnet er også. Om det er av den rolige typen, aktiv etc. Eldstejenta på 4 år har sovet hele natta siden hun var 5 uker. Hun brukte smokk til hun var 2.5 år. En sjelden gang har hun våknet om natta, men det er hvis hun drømmer eller noe sånt. Minstejenta på 16 mnd sov over fra hun var 2 mnd. Hun kunne våkne enkelte netter etter det og spise litt, men det var ganske sjelden. Nå er det veldig lenge siden hun har våknet om natta. I alle fall ikke siden hun var ca 4-5 mnd. Hun bruker smokk ennå, men vurderer å kutte den ut ettersom hun sover like bra uten den. Før de sov over natta var begge oppe og spiste 1 - 2 ganger om natta. Maks.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #6 Skrevet 10. desember 2008 Førstemann som brukte smokk holdt på til han var ca 2,5 år. Storebror er snart 4 og bruker smokken om natta fortsatt, men vi har tenkt å se om han vil gi den til nissen i jula. og derfor fikk aldri nr 2 smokk. så han har lært seg å sovne uten at vi gir han noe.. men sov ikke natta rundt før han var nærmere året da..
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #7 Skrevet 10. desember 2008 ja og ang smokkenbruken.. han har jo brukt smokk lenge, men har aldri fått den på dagtid.. ikke etter 6 mnd alderen så han er egentlig ikke så avhengig, men om natta er den hellig.. så når han endelig begynte å sove om natta har vi ikke turt å ta den fra han.. Men uansett... det er jo aldri noen som ser at han bruker smokk fortsatt heller da.
dårlig ånde Skrevet 10. desember 2008 #8 Skrevet 10. desember 2008 ett råd til deg: prøv smokkepute, en raslende pute som festes til smokken så han kan finne den selv.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #9 Skrevet 10. desember 2008 Sov heile natta frå 14 mndalder. Bruker smokk på natta.
Ranveig R Skrevet 10. desember 2008 #10 Skrevet 10. desember 2008 Lilletuppa på 13 mnd er framleis våken fleire gongar om natta. Brukar smokk. Treng ofte litt vatn og så smokken for å sovne igjen. Storebroren slutta med smokk (heilt av seg sjølv) då han var 15 mnd. Sov likevel ikkje natta gjennom før han var godt over 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå