smilekopp, 2 barnsmor <3 Skrevet 10. desember 2008 #26 Skrevet 10. desember 2008 uffameg dette var triste nyheter... det er bra du ikkje gjer opp!!! krysser fingrene for at de klarer det på egen hånd=) lykke til!!!
Rose69 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #27 Skrevet 11. desember 2008 Tusen takk for info, Snøfilla :-) Da får vi se hva det blir. Klemklem
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 11. desember 2008 #28 Skrevet 11. desember 2008 Hei du.. i norge gjør man ikke ass. hatching ikke lov. Jeg gjorde det hos Cicionia ble jo gravid men mistet jo tidlig. Så jeg vet ikke helt jeg hva jeg skal tro. Legen min har ikke tro på dette dessverre, han mener det er bare å lure penger ut av oss, og det sa porsgrunn også. Så er vanskelig dette her. Jeg er bare så glad du har stål mot og ikke gir deg.. for den som ikke gir seg vinner til slutt.. )) se på meg hihi.. stor klem fra meg.
Rose69 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #29 Skrevet 11. desember 2008 ååå, du er da herlig Lillemor :-)
Rose69 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #30 Skrevet 11. desember 2008 Nei, Tullemor mente jeg...hihihihihiihihh Nå må du knipe igjen.Kanskje d blir en hektisk julaften for dere i år! ;-)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 11. desember 2008 #31 Skrevet 11. desember 2008 Kanskje vi er tuppen og lillemor hehe.. Ja jeg kniper det jeg kan.. men fanden hehe føler liksom at enten får den komme nå eller så får den vente.. å ligge der på julaften frister ikke.. har ligget der 14 dager nå og gått ned 3 kilo hehe maten er jo jalla, alt er ihjæl kokt og nei faan jeg skjønner jeg lager mye god mat her hjemme når jeg har vært sykemeldt hihi.. men nurket kommer når den kommer jeg har ingenting jeg skulle sagt hehe merkelig følelse men sånn er det. Men har mine tvil på at jeg går til 2009.. så det blir nok et 08 barn. Hadde vært kos å fått med nurket hjem til jul også. Men vi får ta en dag om gangen. Nå er det du som skal lykkes og vi må fokusere på det!!! Jeg krysser alt jeg har, og jeg ber til høyere makter snuppa.. Men nå får du kose deg i jula med mann og barn, nyte det og så håper jeg ting skjer på nyåret.. .o))) kleem
Milda72 Skrevet 11. desember 2008 #32 Skrevet 11. desember 2008 Hei, Det var trist å høre at du ikke får noen flere forsøk. Vil bare anbefalle deg å ev. prøve akupunktur. Jeg fikk anbefalt det, når vi hadde startet søskenforsøk. Hadde et mislykket fryseforsøk og en ordinær ivf etter vi fikk vårt første ivf barn. Fikk ut 7 egg på siste ivf-en, men kun et gikk å bruke. Tenkte at jeg er sikkert for gammel (36 år) for dette. Gikk til en kjempeflink akupunktør, for å få bedre eggkvalitet og jevnere syklus. Syklusen ble helt etter klokken. Måneden innen jeg skulle inn til ny ivf, ble vi gravide på egen hånd. Så nå sitter jeg her å venter på lillebror/lillesøster. Masse lykke til!!!
Søskenhåp adopterer Skrevet 11. desember 2008 #33 Skrevet 11. desember 2008 Nå har jeg vært inne i systemet på Riksen en stund, men synes det er så rart at flere av dere har fått beskjed om at alderen deres er en "hindring" for hver gang jeg har ymtet frampå der at jeg jo begynner å "dra på åra" - er 37, og gjerne vil bruke opp mitt siste ferskforsøk før fryseegga mine blir brukt, så ler de bare og sier at "SÅ gammel er du da ikke" osv. Men, jeg har jo produsert mange egg hver gang og flere blir befruktet så sikkert derfor de ikke legger så mye i alder på meg?? men 33 er da ungt synes nå jeg i alle fall. Lykke til Rose skjønner VELDIG godt at dette er et slag i trynet - veldig bra at du satser videre og ser framover.
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 11. desember 2008 #34 Skrevet 11. desember 2008 Vår erfaring med Riksen er bare tragisk... ...de gav oss fullstendig opp siden jeg ikke tålte hverken Crinone gel eller Progestan-kapsler. siste forsøket burde vi ikke ha tatt der. Send papirene dine til både Hausken og Nordica. Vet at Hausken er veldig opptatt av statistikken, så jeg hadde valgt Nordica, noe vi også gjorde. Etter 3 mislykkede forsøk på Riksen har jeg opplevd å bli gravid på begge innsettingene på Nordica, selv om den første graviditeten endte med MA. 2. forsøk på Nordica ble avbrutt pga. ingen befruktede egg, så de foreslo ICSI. Ble gravid igjen ) På begge forsøkene ble det benyttet ass. hatching. Vi valgte Nordica pga. ass. hatching og spindelmikroskopet. Har fått prøvd begge deler med stort hell ) Vi sa i forkant at vi ønsket hatching, men fikk beskjed om at de ville vurdere om det var nødvendig når eggene lå der. Dette for at vi skulle slippe en ekstra kostnad dersom det ikke var nødvendig. Vi har aldri ansett ass. hatching som å fikle med eggene, men en ekstra hjelp på veien mot drømmen vår. At norske leger sier at de ikke har noe tro på det er bare noe tull. De kan heller ikke si noe annet så lenge det er forbudt her hjemme. Nå er det kun 37 dager til termin og vi har planene klare for søskenforsøk ) Vi tar turen ned til Nordica igjen så fort den lille ikke lar seg amme lenger. Å prøve her hjemme er bare å kaste bort tid og skape ekstra frustrasjon... Lykke til videre! Ikke gi opp håpet selv om legene på Riksen ikke gir dere flere forsøk. Så lenge man ikke passer inn i A4-opplegget deres velger de å ødelegge troen på å lykkes. Vi valgte å ikke ta den avsluttende samtalen da vi ikke syntes at de tok vare på oss mens vi holdt på med forsøkene.
Rose69 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #35 Skrevet 12. desember 2008 Hei Anonimo med gull i magen! Tusen takk for interessant innlegg.Og så flott at du er gravid!!Helt fantastisk, håper graviditeten har vært behagelig.Og at du klarer å få i deg LITT ribbe til jul da..hehe Jeg venter på alle papirer/journal i posten disse dager.Så skal vi se på videre fremdrift...Danmark og ass.hatching høres absolutt interessant ut.Og det er nok sant som du skriver; at norske leger er tilbakeholdne med å støtte ass.hatching. (Men det gjelder forøvrig alt "alternativt" da...) Skal sende en mail til Danmark (Nordica,etc) og høre hva de sier om ass.hatcing og vårt tilfelle. Jeg skal nevne dette for min mann.Vi er jo allerede inne i systemet hos Volvat...kan bare begynne rett på et nytt ICSI.Mannen min sier at det er opp til meg da det er meg som må gjennom det meste av medisinering,etc.Så han er nok positivt til forsøk i Danmark. Ha en fin helg! Så tastes vi nok :-) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå