Gå til innhold

Var til samtale idag.Fikk ingen flere forsøk :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det over og ut med forsøk ved det offentlige.

Vi fikk beskjed at pga. at de forrige 3 forsøkene klarte å befrukte kun henholdsvis 1 og 2 egg (for 3 år siden) og ingen ved dette 1.søskenforsøket ville de ikke tilby oss flere forsøk.Det er ikke noe galt med oss, det er bare det at det er problemer med selve befruktingen.Lite eller ingen befruktning.

De ser vel på alder samt få (ingen denne gangen) befruktede egg.

Overlegen sa det trolig var like høy sjanse for å bli gravide på egen hånd som ICSI da kvaliteten på eggene kan bli noe forringet ved behandling.

Trodde et egg var et egg jeg...hmmm.

Det var jammen et slag i ansiktet.Jeg har full forståelse for at de prioroterer de som ikke har fått barn samt de med flere egg som blir befruktet + alder...men dog...dette var ingen god dag for oss for å si det sånn.

Da er det bare å skrape sammen penger til private forsøk.For se om julenissen er snill i år.

Gir ikke opp så lett!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei snuppa.. det var trist å lese uff... jeg hadde liksom ikke hørt fra deg etter at du tok ut egg så jeg var super positiv og ventet på en kjempe mld men sånn ble det ikke. :o((

Men godt å høre at du ikke gir deg, sånn skal det låte.. jeg er sikker på at dere lykkes.. ta det privat og ønsk dere penger av alle til jul, og jeg skal si til nissen at han får jaggu være snill :o))

Du får informere meg litt på sms er ikke så ofte her inne lenger.

Kom hjem fra sykehuset i går kveld, og bare kniper igjen her hehe.. passe fødeklar kan du si..

kleeem

Skrevet

Dette var kjempe trist. det er aldri lett å kunen forberede seg på ett negativt svar. Jeg håper innderlig at du klarer å skrape sammen penger til ett nytt forsøk. Vi har selv måttet gå privat, og på en eller annen mirakulørmåte så har vi klart å sammle inn penger:)

masse lykke til

Skrevet

Heeeei! Ja, man må tenke positivt.Jeg er ikke av den typen som sitter og sturer...jeg begynner heller å legge planer for videre "fremdrift".Noe å strekke seg etter.

Forresten...var det Maigaard du var i Danmark? Vi var ikke helt fornøyd med Volvat.Skal ringe Aleris også.

Veldig kos at du er her!Nå må du knipe igjen da :-) J følger spent med!!!Blir d gutt eller jente forresten? Eller r d hemmelig? ;-)

koskoskos

Skrevet

Innom å gi deg en klem.

Vi har også nettopp fått avslag fra Riksen. Vi ville prøve private forsøk der og de sa nei.

Vi hadde to forsøk ved et annen klinikk og et forsøk ved Riksen. Det forsøket ved Riksen fikk vi ut 7 egg, 1 egg ble befruktet og satt inn. Jeg ble gravid men mistet.

Jeg har blitt gravid 2 av 3 forsøk.

Grunn til avslaget vårt:

- Kanskje tette eggledere. Aldri blitt utredet. Skal på røntgen så fort jeg får mensen.

- Dårlig sædkvalitet.

- Alder. Vi er 33 år og 41 år.

Jeg vil bare at du skal vite at jeg føler med deg og vet hvordan en slik beskjed er å få.

Skrevet

Hei Morgensol!

Har du aldri blitt sjekket for tette eggeledere? Det var rart.Trodde alle måtte inn til laproscopi for et evt. forsøk.

Vi fikk også avslag om privat forsøk ved Riksen.Det er visst mest for de som har brukt opp sine 3 offentlige og er "godkjent" for videre forsøk.Men her var d visst ingen sjanse pga. ingen befruktede egg.Jeg ba nesten på mine knær inne på legekontoret."Bare 1 forsøk til...pliiiis..."

Men nei...

Vel vel.

R du 33 eller 41 år?

klemklem

Skrevet

hei.. vet ikke kjønn så det blir spennende.. ja kniper alt jeg kan her!!

Vi var hos Ciconia i århus.. men du vil ikke velge Hausken da, har hørt så mye positivt om han.. jeg krysser alt for deg som jeg alltid har gjort og bare vent, dere lykkes!!!! kleeeem

Skrevet

Det var ikke så gode nyheter nei :(

Er godt du ikke gir opp.. selv om det er forferdelig slitsomt å være i denne prosessen. Alle vi som holder på med dette (i hvert fall når en må gå privat) skulle fått ett skikkelig pengetre av staten... for det er jammen ikke bare bare å betale for dette her...

Håper nissen kommer med en stor sekk med penger til dere til jul i år...

Kose deg sammen med mannen og barnet... jeg vet at selv om man har ett barn... (jeg har to) så kan er ha en sterk sterk lengsel om fler...

Skrevet

Rose39.

Jeg er 33 år og samboeren er 41 år.

Lykke til!

Skrevet

Så bra Morgensol, da er ihvertfall alderen med dere :-) Og det følte jeg var et stoooooort minus under samtalen idag...huff huff

En stor lykke-til-klem til deg :-)

Skrevet

Morgensol, spesielt er det bra at du er 33 og ikke omvendt.Det var egentlig det jeg skulle skrive forrige innlegg.D r jo ingen hast med disse mannfolka.Og selv om de har dårlige svømmere så fikk j følelesen av at DET var "bedre" enn å nærme seg de 40 med raske skritt...

Ha en fin dag :-)

Skrevet

Rose39.

Legen ved Riksen hengte seg opp i alderen min. Det hjalp ikke at jeg "bare" er 33 år.

Skrevet

Hei Rose!

Så flott at du ikke mistet motet! Kjedelig beskjed å få:0(

Det er helt sikkert muligheter for dere i det private. Enig med noen over at hausken har godt rykte. Selv hadde jeg tenkt på nordica hvis disse offentlige forsøkene går dundas. Mest pga spindelmikroskop og assisted hatching. Krysser fingrene for en snill julenisse i år.

Klem fra

Skrevet

Uff da, høres ikke hyggelig ut.

Jeg er også ved riksen og er 37, jeg klarer ikke å modne eggene så jeg sliter litt selv. Hvis de ikke har vokst noe til fredag så blit forsøket avsluttet. Og da blir det trolig ikke flere.

Føler virkelig med deg,

Skrevet

Hei, Rose. Det var kjiiiiipe nyheter! Føler med dere.

Når det er sagt så har jeg en ting å si om veien videre: Vi hadde fire forsøk i det offentlige (tre ordinære og et frys). Ingenting i veien med noen av oss, og kroppen responderte fint på behandlingen, OK befruktning etc. Det resulterte ikke i så mye som en kjemisk graviditet.

I høst hadde vi første forsøk hos Aleris. To egg ble satt inn - og jeg ble gravid! Med tvillinger! Siden har vi mistet den ene, men jeg er fortsatt gravid, 11 uker på vei idag.

Det er altså håp! Skrap sammen det dere kan av midler - og jeg kan anbefale Aleris :-) Lykke til!

Skrevet

Hei Kine71

Har selv lest litt om assisted hatching.Har du snakket med lege om dette?Det er å modne eggene 5 dager ca istedenfor 2-3,ikke sant?Mulig d kan være noe for oss..Vi fikk jo denne gangen kun ut 5 og ingen befruktet.For 3 år siden fikk jeg henholdsvis 8,10 og 12 egg ut (hurra!) men kun 1 og 2 befruktet.Så d ser ut til at det er noe med befruktningen ja.

Mener forresten at UNN (Tromsø) driver m assisted hatching...

Skrevet

Fatu, jeg sender deg en varm klem.

J driver og sjekker assisted hatching...

Men jeg synes det er flott at du er "kun" 33!Det er stort pluss.

Det følte j da vi satt på samtale på Riksen idag...alderen min...hmmm...

Vel vel.Det er jo håp.Ting tar bare litt tid..så nå bærer det til privat.

Nå skal j bake litt til jul :-) God kveld,hønene mine!

Skrevet

Hei Rose39,

det var en trist beskjed du fikk i dag, men som du skriver er ikke toget gått. Det er bare å spare penger og ta frem pågangsmot og krefter igjen! Du skal se at det blir baby til slutt!

Klem!

Skrevet

Synes Riksen er for streng når det gjelder alder. Jeg fikk beskjed en gang jeg ringte at søknaden måtte være inne før kvinnen var fylt 38. Jeg er 33 år og Riksen vil ikke gi oss flere forsøk.

Husker du hvilken lege du snakket med?

Vi snakket med Gudvor Ertzeid eller hva hun het.

Skrevet

Hei.

Leit å høre om dere som får avslag av offentlige om flere forsøk. Jeg føler med dere.

Jeg mener å ha lest her inne at ass hatching ikke er tillatt i Norge. Nordica i København tilbyr det. Se på hjemmesiden deres:

http://www.nordica.org/

Skrevet

Anbefaler dere på det sterkeste å reise til ciconia i århus. Der er de fantastisk flinke. og vi lykktes på 1.forsøk etter de ga oss opp her i Norge.

Lykke til!

Skrevet

Vi snakket med overlege Oldereid.De tilbød ingen flere forsøk pga manglende befruktning.De ser vel helhetlig på det; jeg har et allerede fått et barn, min "høye" alder og manglende befruktning.Jeg forstår på en måte at de vil prioritere andre enn meg f eks de uten barn pga. lange ventelister.Jeg har slått meg til ro med det nå.Selv om d var et slag i trynet.Jeg følte meg virkelig gammel da j hørte det.

Vell vell.Thats life.

Nå r dbare å skrape sammen noen klirrende mynter til privat.

Hva sa Riksen til dere? Manglende befruktning? Man kan faktisk søke videre til andre off.sykehus.Det sa de på Riksen (snakket med en sykepleier i ettermiddag) F eks UNN eller St.Olav kan ha kortere ventelister.Har dere sjekket dette? Og Porsgrunn kan ta dere imot kanskje?

Big Hug!

Skrevet

Hei Satser :-)

Jeg leste dette hos UNN:

http://www.unn.no/category7924.html

---------------------

"Vår spesialitet er langtidsdyrkning og vi er eneste klinikk i Norge som kan tilby dette rutinemessig. Forutsetningen er et visst antall egg hos kvinnen, det vurderes individuelt for hvert par og underveis i behandlingen. De befruktede eggene kan dyrkes i fem dager etter uthenting, slik at de kan bli til blastocyst før tilbakeføring til kvinnen.

Vi har lang erfaring i dette, vi begynte med langtidskultur tidlig på nitti-tallet.

Fordelen ved forlengelse av dyrkningstiden er at man finner det beste egget (seleksjon). I tillegg skjer tilbakeføring på det stadiet der egget er klart til å vokse fast i livmoren. Eggets "ventetid" i livmoren blir derved forkortet sammenlignet med tradisjonell tilbakeføring dag 2-3.

Sjansen for å bli gravid øker i fersk syklus, mens det blir færre egg til nedfrysning. Noen pasienter produserer flere fine blastocyster i en behandling, og hos disse kan vi fryse ned overskuddsegg. Dette har vi god erfaring med.

I forhold til til 2-3 dagers dyrkning blir det færre egg til nedfrysning, men når vi vet at bare ca 20% av de befruktede eggene kan føre til graviditet, mener vi at langtidskultur er en mer rasjonell metode. Kvinnen slipper flere frys/ tin-behandlinger som ikke fører til forventet resultat.

Der pasienten har få egg, kan tilfredsstillende seleksjon skje tidligere, og da kan tilbakeføring gjøres dag 2-3.

Det er vår styrke at vi har tilbud om både langtids- og korttidskultur og kan variere mellom disse dersom vi ikke lykkes.

----

Jeg vet ikke om dette er ass hatching??

Skrevet

så trist å høre at dere fikk avslag. og jeg syns det var litt skremmende at de vurderte deg som for "gammel" i en alder av 33 år....merkelig. jeg er 31 og mannen min blir 40 i mars. har hatt et forsøk på hausken og 2 igjen der, og har 3 igjen i det offentlige trodde jeg... men det er kanskje ikke så sikkert da...

også kvaliteten hos mannen min som ikke er helt på topp + jeg har krøll i min kropp m autoimmun sykdom.

ble også gravid men mistet tidlig på icsi forsøket. til neste forsøk skal jeg få rensket opp i kroppene våre! har fått anbefalt store mengder selen, sink og e-vitamin for mannen min. + c-vit (pulver og mer en anbefalt dagsdose) til oss begge. og andre tilskudd.

+ faktisk drikke masse vann (så man har transperant urin), tarmskyll og leverrens....vet det høres drastisk ut, men det kan faktisk kurrere og redusere mange sykdommer.

ellers kan jeg anbefale hausken på det varmeste. en fin gjeng der, og man blir utrolig godt tatt i mot.

håper dere på sikt finner penger til nye forsøk :-)

Skrevet

Dette var forferdelig trist, vennen - ord blir fattige... Men godt at dere har gutten dere og ser framover mot muligheter i det private :-)

Når de venter i 4-5 dager med tilbakesettingen (som UNN) heter det langtidsodling. Assisted hatching er at de "rubber ned" overflaten på det befruktede egget med laser sånn at det lettere fester seg i livmora. Sistnevnte er ikke tillatt i Norge. Men begge metodene forutsetter at eggene blir befruktet.

Vi høres :-)

Mange klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...