HokusPokus&Filiokus Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Den ene puppen min er nesten dobbelt så stor som den andre og helt hard. Øm er den også. Har latt babyen suge fra bare den puppen i dag, for det er jo så masse melk der, men den blir ikke mindre eller mykere. Noen som vet om det er normalt? Livredd for at det kan være starten på en brystbetennelse.
camosilla Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Du kan være inne på noe der. Ville pumpet den ordentlig. Viktig å få tømt de ordentlig hvis det er/blir betennelse.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 høres ut som brystbetennelse.. viktig åtømme brystet helt ved hver amming, og viss du kjenner feberen snike på må du dra til legen..
HokusPokus&Filiokus Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2008 Huff å huff Da er det bare å pumpe da.. Hun er bare to uker, så jeg tror ikke hun greier å tømme de helt..
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 Det høres for meg ut som du har tette melkeganger. Det trenger ikke utvikle seg til brystbetennelse. Du kan prøve å pumpe, men det hjalp ikke hos meg for den er ikke like effektiv som tulla. Det er lurt å la babyen suge fra den puppen, for da er det større sjanse for at det løsner. Om du skulle få spreng i den andre ville jeg heller pumpet den. Ellers kan det hjelpe å ta varme kluter på puppen for å varme den opp under ammingen, eller ta en varm dusj rett før. Du kan også prøve å massere litt, selvom det kan gjøre litt vondt. Lykke til, vet hvordan du har det! Har hatt det selv, og det var en utrolig lettelse når det endelig løsnet.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 10. desember 2008 #6 Skrevet 10. desember 2008 Høres ut som betennelse, ja. Masser når melken renner, ta med deg pumpa i dusjen og tøm den ofte!! Går det ikke over på et døgn, og du får feber, må du til lege for å få antibiotika Det går så bra så! Vi sleit til jenta var nærmere 4 mnd., nå er hun 5 og ammingen går som en drøm. Fullammer fortsatt
Makko med to små gutter Skrevet 10. desember 2008 #7 Skrevet 10. desember 2008 Hvis baby'n bare er to uker er det ikke sikkert det er betennelse... Jeg hadde pamela pupper harde som biliardkuler på den tida. Ble ikke bedre av ammina. Snakket med både jordmor og helsesøster og begge sa det var normalt. Men prøv å tøm brystet helt, og masser det i dusjen. Kjen om du har harde klumper (hardere enn resten av brystet) og masser ut disse når du ammer/pumper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå