Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Klippet dette fra pasienthåndboka... har hun fått antibiotika? Barnehage/dagmamma Barn må holdes hjemme fra barnehage til brennkoppene er under kontroll, slik at ikke smitte spres til andre barn. Dersom brennkoppene kan tildekkes med plaster, vil de ikke smitte. Ved mange og eventuelt store brennkopper bør disse være tørre før barna kan gå i barnehage. Generelt gjelder at smittefaren raskt blir ubetydelig etter at du/dere har startet med antibiotikabehandling, og barna kan derfor gå i barnehage ett døgn etter at slik behandling er igangsatt. Vurdering av dette bør eventuelt gjøres i samråd med lege. Tilsvarende forholdsregler er også naturlig for skolebarn, men jo eldre barna er jo lettere vil det være å holde sårene under kontroll.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Legen ville ikke gi henne antibiotika ennå. Hun er allerede på pencillin-kur for halsbetennekse, og hun sa at så lenge de var så små og få gjorde vi ikke noe med det. Jeg ser det an, men om jeg setter på noen plasterlapper, så går det kanskje.. Tviler på at hun vil la dem sitte på da men... :-S
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Jeg synes det er normal høfliget å spørre de en skal være sammen med om de er redd for smitte om ungene er syke.... Tror jeg ville foretrukket å unngå å bli smittet av noe sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå