T**** mamma:) Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Endelig kom brevet:) Vesla skal bli barnehagejente. Nå må vi begynne å handle inn på utstyr, men jeg har ingen oversikt over hva vi kommer til å trenge. Foruten det mest innlysende da:p Frem til nå har hun brukt en vinterdress fra H&M, og den har tjent til sine formål. Men må nok ha en litt mer slitesterk variant nå som hun skal begynne i barnehagen. Snille, søte dere. Noen som gidder skrible ned en *må ha* liste til meg??
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Snakk med barnehagen, de vil fortelle deg hva hun trenger av matboks, sekk, tøfler, soveutstyr osv... Ulltøy, til innerlag og mellomlag. (gir mammaer god samvittighet, og garanterer varme barn + gir blide fornøyde ansatte) Regntøy Vinterdress, alt etter økonomi og krav. Små barn trenger fleksible dresser. F.eks Troll er slitesterk. Vintersko regner jeg med at hun har, her har snuppa bare goretex som impregneres, holder i massevis. Kuldekrem Votter, helst 2-3 par Ekstratøy,to sett Gratulerer med plass
ruffen Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 Kan bare legge til at det er praktisk at snuppa har sin egen barnehagesekk. Ellers så varierer det hva de har behov for. Det meste har du nok fra før. Men det er viktig med en god utedress og lue, og så må hun ha regnklær og støvler. Som en annen sier her, så er det veldig praktisk med en ulldress. Janus har ulldresser. Vi har Kivat sin. Den er fantastisk, men dyr. Nupper ikke og holder i vask etter vask. Gratulerer med plass!
Snupi27 Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 Emilie har: kuldekrem 2 par votter 1 par ullvotter til å sove med 1 hel ulldress 1 ullgenser/ullbukse ullsokker lue med hals på lue uten hals hals litt tynnere lue å sove med dress goretex vintersko tøffler matboks/drikkeflaske/termos skiftetøy bleier (skiftetøy bør du ha t tng av hver. f.eks 2 bodyer, 2 bukser osv..)
Snupi27 Skrevet 11. desember 2008 #6 Skrevet 11. desember 2008 glemte en ting. det er lurt å merke alt du har med! mange barn har likt vettu =) merkelapper.no er veldig bra syns vi =) bare et lite tips
T**** mamma:) Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2008 Hei:) takk for masse hjelpsomme svar. Var på barnas hus i dag og kjøpte med oss en hel ulldress fra janus. Krinkel tror jeg den het. Kjøpte også en ekstra hals og et par med tynne ullsokker. Tar det litt gradvis:p Er så masse jeg har lyst på.
Mamma til to tette Skrevet 12. desember 2008 #8 Skrevet 12. desember 2008 Av dresser så har jeg nå prøvd lindex, reflex og reima sin, alle funker bra så ta etter lommeboken.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2008 #9 Skrevet 12. desember 2008 Ser du har fått mange tips... vil bare legge til at du bør kjøpe votter som vesla kan leke med...er så altfor mange som kjøper STORE gode votter og så klarer ikke de små å leke med noe som helst og ender med å ta de av seg! Kuldekrem uten vann er ett must i disse kalde dager...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå