Gå til innhold

andre melketyper enn hipp, nan og colett? bruker altfor mye malt

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa mi har hard mage, selv med masse malt. har bytta merker fra nan t hipp, f hipp t colett og tilbake t hipp. best m hipp, men fortsatt hard mage men ikke så hard.

Er det ikke bra å bruke så masse malt?

Finnes det andre typer mme enn de tre nevnte?

håper noen her har erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør ikke noe å bruke malt. Har brukt malt i hver flaske siden lillegutt var kanskje 2-3 mnd (nå 9 - har sluttet nå pga løs mage i ukesvis pga tenner) Men det gjør ingenting at de får det. Hadde bare bittelitt i hver flaske jeg da. (tuppen av ei t-skje)

Skrevet

Jeg bruker ca en teskje i hver flaske. Gir bra med kokt kaldt vann også nå. Mi er åtte mnd. Får kanskje høre med de på helsestasjonen...

Skrevet

Har du prøvd Småfolk sin mme da? Det er vel den fjerde og siste. Ellers er det jo noen på apoteket som er melkefri og sånn. Men hør med de på helsestasjonene, selv om min erfaring er at de vet lite om mme desverre.

• 3 uker senere...
Skrevet

min lille gromgutt slet med forstoppelse til han var 4 mnd. Vi var i gjennom alle mme som kjøpes i dagligvarebutikkene: Collett, Nan, Hipp,og Småfolk. Samt Holle (helsekost) ,Prosorbee(soyabasert Apotek), men ente etter samråd med helsestasjon og barnelege på Nutramigen. Den funka veldig bra. Når han var 4 mnd ville barnelegen at vi prøvde et av de kumelkbaserte tilleggene igjen. Valget falt på nan1, siden forstoppelsen ikke var så markant som hos de andre produktene. Dette funka helt fint da og har fungert siden. Legen lurte i utgangspunktet på om lillegutt hadde melkeintoleranse, men har nå kommet til at det var umoden mage. Fordi nan funger nå.

Det finnes en max mengde på malt, 1-3 ts pr 1 liter ferdig mme. Vi forsøkte malt, starta med lite og økte etterhvert som problemet ikke ble løst. ( alt i samråd med helsestasjon). Har nå fått vite at hos noen barn virker malt i store dose mot sin hensikt.

Nutramigen kan kjøpes på apotek. Men bør ikke brukes uten i samråd med helsestasjon/lege

Det finnes mange andre mme. blant annet på apotek. Men jeg vil på det sterkeste råde deg til å snakke med helsestasjonen din.

Håper du finner en løsning

Skrevet

Prozylac finnes også på apoteket og denne er vel soyabasert etter hva jeg har forstått. Det er denne de bruker på barsel på Riksen. Men den er jo fryktelig dyr. Du får blå resept av legen hvis det viser seg at babyen har melkeintoleranse.

jeg ville vært litt forsiktig med mat, uten at jeg har noe medisinsk belegg for å si det, så ville jeg bekymret meg litt for både mengde sukker som den lille får i seg via malt, og grunnen til at du må bruke så mye bør være en pekepinn på evt. kumelkallergi. Men som sagt, jeg er ingen fagperson så hva vet vel jeg.

• 3 uker senere...
Skrevet

Vil anbefale Duphalac. Det fikk vi tips om av HS, og det fungerer veldig bra hos oss...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...