kosejent1 Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Hei Jenter, Jeg hadde min 6 innsetting i forrige uke. Jeg har tidligere hatt 1 ivf, 2 icsi og 2 fer i Porsgrunn, men har nå startet hos Hausken. Jeg har alltid fått beskjed om at eggene ser helt perfekte ut ved innsetting med god deling og ingen framentering, men til tross for dette har alle forsøkene endt negativt. Denne gangen fikk jeg ut 7 egg hvor 5 egg ble befruktet. De to beste ble satt inn, mens de 3 andre skulle de se ann utviklingen på før de fryste dem ned. Jeg snakket med Hausken i dag og ble fortalt at de ikke fikk fryst ned noen fordi utviklingen på eggene hadde stoppet opp før dag 5. Er dette normalt? Ble utrolig lei meg i dag jeg, for betyr det at dette skjer med alle eggene? Eller er det sånn at eggene trives best inni kroppen? Er det noe håp om at de to eggene jeg har i magen fortsetter å dele som normalt? Håper jo over alt på denne jorden at dette forsøket går bra, men mistet litt av motet mitt i dag. Glemte selvfølgelig også å spørre om hvorfor de ventet til dag 5 med å fryse de ned. Er dette normalt på Hausken eller gjorde de dette med meg for de hadde en mistanke om at dette er problemet mitt? I Porsgrunn fryser de ned på dag 2 og nesten alle mine egg har overlevd opptiningen (untatt 1). Tusen takk for svar jenter, synes dere er super sterke!
Mikkelure Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 De fleste eggene ender nok reisen sin på denne måten desverre. Ikke mange som kommer frem til mål, de som det blir barn av. Tror ikke det er så stor forskjell om de er i magen eller i et varmeskap. Skulle ønsket meg et overvåkingskamera som kunne fulgt eggene hele tiden selv om de var i livmoen :-) det hadde vært noe, da hadde man sluppet å lure på hvordan det står til med de i 14 dager.
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Hei kosejent1 :-) Så hyggelig å se nicket ditt. Brumm, høst72 og jeg hadde treff forrige tirsdag og da snakket vi bl.a. om deg og håpet alt gikk bra. Jeg kan ikke så mye om det du spør om, men synes du skal kontakte Hausken i morgen og be om svar. Ønsker deg masssssse lykke til med ruginge, vennen :-) Stor klem fra
lindynatt Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Man venter tild ag 5 for å se hva som skjer.. men ikke alle klinikker tilbyr dette. Man vet aldri om eggene event overlever i magen, men jeg vet fra utlandet at klinikkene med høyest suksess rate, setter dem tilbake på dag 5. Senere ennd ag 5 synker sjansene drastisk... Desverre er det kun få egg som har potensiale til å bli noe. Krysser fingrene for at du har to gullegg som deler seg flittig videre i magen.
kosejent1 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. desember 2008 Takk for svar jenter;-) jeg får bare krysse fingrene for at jeg har gulleggene i magen denne gangen, selv om ikke følelsen er altfor god. Tester på torsdag så da får jeg ta en ordentlig prat med Hausken uansett hvordan utfallet går. Så hyggelig at dere tenker på meg Snøfilla. Er ikke så altfor ofte her inne, men alt går fint med oss. Vi hadde totalt 5 innsettinger i Porsgrunn og jeg var veldig klar for å gi opp flere forsøk. Vi har til og med vært på besøk hos Verdens barn og adopsjonsforum og synes adopsjon virker som et glimrende måte å bli en familie på. Men mannen min er sta så han fikk overtalt meg til å prøve 3 ganger til etter å ha snakket med Hausken. Denne gangen her har forsøket på en måte gått mye enklere fordi jeg vet at adopsjon er et nydelig alternativ hvis ikke dette går bra. Jeg skjønner deg veldig godt Snøfilla. Uansett hvordan dette går reiser mannen min og jeg til Thailand i romjulen og blir borte i 16 dager. Tror det blir utrolig bra og bare være sammen som kjærester, det er lenge siden sist! Ønsker alle kjente her inne en fin førjulstid!
Brumm Skrevet 12. desember 2008 #6 Skrevet 12. desember 2008 Hei! Lenge siden sist. Er aldri her inne selv lenger. Ja som snøfilla skriver, vi snakket om deg forrige uke og håpet det gikk bra med deg:o) Når det gjelder spørsmålet ditt, er jeg litt usikker.. Da vi hadde det siste forsket på Hausken, frøs de ned 2 egg. Tror ikke de ventet hele 5dager.. Men vet at de trives best i magen enn i skapet!! Så de har det nok supert inni magen din! Håper virkelig det klaffer for dere nå, det fortjener dere nå Vi hadde et forsøk i våres som ble mislykket. Tok en deilig sommerferie og bare nøt det meste og hadde fryseforsøk etter sommeren. Ble gravid, men mistet tidlig...... Har eet forsøk igjen, men orker rett og slett ikke mer. Nå skal vi adoptere! Har sendt inn søknad til bydelen og starter opp med intervju i jan-feb. Da vi begynte å snakke om det, var mannen min overhodet ikke der. Men gradvis kom han dit. Hadde nesten ikke trodd det...hehe. Men etter alle forsøkene våre var det ikke aktuelt å fortsette. Så mange nedturer og jeg har virkelig vært langt nede. Og det er grenser till hvor mye jeg selv og ikke minst alle rundt meg skal måtte måtte tåle........ En kan jo virkelig ikke fortsette for enhver pris... Tror det er viktig å sette en grense. For en selv og andre rundt en. Men du er jo positivt innstilt på adopsjon om det ikke skulle gå. Det hjelper for en selv å ha andre muligheter i tankene. Det hjelper en gjennom sorgen. Ventelistene på adopsjon bare øker... Skader jo ikke å få tilsendt info fra verdens barn og adopsjonsforum. Hjelper nok for mannen å lese litt om dette. De er jo mindre informative enn oss på det området. Og de vet ikke hvordan det er å bruke alle hormonene... Hadde vært hyggelig å treffes etter jul engang. Vi kan jo prøve å få til noe og høre med snøfilla mfl. Ha en riktig god tur til Thailand! Viktig å prioritere hverandre oppi alt dette! Godt du virker positiv også, det er veldig viktig! All lykke og håper eggene klamrer seg godt fast!!! Blir vel ikke Thailand tur med baby inni der tenker jeg:o) Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå