Gå til innhold

Er det større sjans for å få bekkenløsning 2. og 3. gang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei.

jeg går nå å bærer på mitt andre barn, jeg har slitt veldig med rygg smerter både før å etter første svangerskap. trodde jeg hadde ille bekkendløsning i første svangerskap, men nå som jeg er godt ut i mitt andre svangerskap kan det ikke sammenlignes, denne gangen er det så å si smerter ved minste lille bevegelse, det er vondt å gå, sitte å ligge i en stilling for lenge. våkner til og med om nettende når jeg snur meg pga smertende i bekkendet, føles ut som jeg skal skli fra hverandre mellom bena, ikke mye koselig skal jeg love deg, så jeg tror det er fult mulig at bekkendløsning kan komme hyppigere å vondere jo flere barn en får. men er sikkert forskjellig fra person til person. unner i hvertfall ingen bekkendløsning :S

• 2 uker senere...
Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)

Samme her, jeg trodde jeg var ille plaget med førstemann. brukte krykker fra ca uke 29 og ofte ut. Smertene satt da i ryggen og i sidene.

Denne gang kom bekkenløsning fra helvette i uke 18!!!! Helt utrolig og den sitter foran i symfysen så det føles konstant ut som om noen skal rive ut hele livmora mi. ALT er vondt. stå, gå, sitte, ligge osv. Eneste om ikke er intenst smertefullt er å ligge på sidene med en megapute mellom bena som avlaster på kneet og ankelen.

Jeg er nå i uke 27 og ser IKKE med glede frem til resten av svangerskapet!!

ALDRI mer etter denne sier jeg bare!! :)

Hadde bekkenløsning med nr 1 og med nr 2. 2 år mellom disse fødslene og ble verre med nr 2 enn med nr 1. Nå venter jeg nr 3 og har bekkenløsning igjen, men det er gått 7 år siden forrige gang og jeg er bedre denne gangen. Tror nok det har mye med at kroppen rakk å komme helt tilbake til normalen, og at det er verre å ta hensyn til kroppen når man har en liten fra før på 1,5 -2 år. Har hørt at kroppen ikke er tilbake til normalen før det er gått to år etter fødsel, selv etter et normalt svangerskap. Noen sier også at det bør gå 5 år før en blir gravid på nytt hvis man har vært hardt rammet.

Jeg synes aldersforskjellen er fin med to år, men hadde nok ikke valgt det i dag hvis jeg hadde visst hvor dårlig jeg skulle bli. Men 7 år ble litt lenge da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...