La vita è bella <3 Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Det har gått litt i surr med smokkene vi har, men de siste har jeg skrevet dato på så vi vet når vi begynte å bruke dem. Vi koker de etter en dags/natts bruk, og hun bruker bare smokk når hun skal sove (kveld/natt+ca to blunder på dagen). Har dere en "max-grense" på hvor lenge dere har en smokk før den må byttes ut? Bare lurer, jeg:) Jeg har kastet når de ikke ser så bra ut lenger (sugedelen ikke er så blank lenger).
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Vi har til enhver tid 2 smokker til jenta vår(4 1/2 måned gammel), synes det blir mye surr hvis vi har flere.Vi bytter begge hver måned. Synes det er enkelt å huske, i og med at da bytter vi jo bare når hun "runder" neste måned, hvis du skjønner. Vi koker ikke smokkene hver dag, men hiver dem oppi sammen med flasker og biteringer når vi husker det (hun bruker ikke flaske hver dag, ergo blir det ikke kokt hver dag). Ellers skyller vi smokkene i varmt vann når de faller i gulvet etc. (Hvis de faller i gulvet, på et bord eller lignende på kjøpesenter eller andre offentlige steder, blir smokken selvsagt ikke brukt igjen før den er kokt. Men vi bruker smokke-bånd, eller hva det heter, så det er sjelden det skjer). Kan forøvrig også legge til at jenta vår bruker smokke dagen lang, men jeg ser ikke helt poenget med å koke dem oftere. Hun spiser jo på alt hun kommer over uansett.
Frøken Freken Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Huff og huff - har ikke byttet ut smokkene enda jeg, og hun er tre måneder. Hadde tenkt å gjøre det nå, for jeg har kjøpt nye på navnesutten.dk. Koker dem av og til, men er sløv med skyllinga. Koker smokker som har falt på golvet på kafè eller andre offentlige plasser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå