Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Min sønn som nå er 22 mnd begynte for 2 mnd siden å telle til 10 han bare så på meg en dag og telte til ti. nå teller han til tolv. sier vi feks 1 så sier han alt opp til tolv. sier vi 5 gjør han det samme eller hvilken som helst annet tall fra 1-12. Jeg bare lurer på om dette er vanlig? jeg trodde ikke de skulle kunne det så tidlig. Jeg har å prøvd meg på feks sette 4 ting etter hverandre og be ham si hvor mange der er og da teller han. en to tle file og så smiler han stolt. Han har og begynt med rollespill hvor han later som han er en annen alt i fra bestefar til makkapakka på tv. Han elsker barnevogn og vil ha dukke, det skal han få av bestemor til jul også koppestell. Jeg har ikke opplevd at andre barn på samme alder er så opptatt av rollespill heller. Jeg jobber selv som leder i barnepark for barn fra 1-3 år og ser enorm forskjell når han er med der. signerer med anonym for hans skyld og hvis noen i parken min skulle kjenne meg igjen.
i kvitt og svart for alltid <3 Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Jeg aner ikke når det er "normalt" for barn å lære å telle, men synes du skal være stolt av gutten din jeg ) Min lille på 17mnd kan å "telle" han også, eller han kan kje (tre) og kjæss (seks) Så hvis jeg sier en, to fortsetter han med kje Sier jeg tre, fire, fem fortsetter han med kjæss Når han hopper ned fra f.eks dørkarmer o.l. "teller" han: kje, kje KJE Såååå skjønn da <3
Mandragora Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Jenta vår på 21 mnd begynte for litt over 1 mnd siden å telle til ti, plutselig en dag telte hun, morro!!
Barbafin Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Kjempeflink gutt! :-) Småen min kan bare TO.. Når vi skal telle så sier han "tooo, toooo, to!". Hehehe. Men han er nå bare 13 måneder så han har litt tid på seg. :-)
Nilu♥ Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 Min er 19 måneder og teller til 10. Vi teller morgen og kveld i forbindelse med astma medisiner. Han skal ha 10 pust i astma masken, så sånn har han lært seg det:) Så klapper vi selvsagt etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå