Gå til innhold

Har deres barn på litt ca 14-15 mnd ofte blåmerker av knall og fall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er pinlig at jenta mi nå har to blåmerker i ansiktet.

Hun er utrolig aktiv og har sklidd og slått seg to dager på rad. Man kan jo ikke gå etter og passe på dem hele tiden heller. Huff!

Skrevet

Hehehehehe

Sønnen til noen venner av meg er også en sånn veldig aktiv krabat. Han har som oftest en eller to blå kuler i hodet til en hver tid, pluss diverse andre blåmerker. Jeg synes det er godt å se noen sånne unger innimellom, så føler ikke jeg at jeg trenger å skamme meg over de små blåmerkene min lille jente har...

Jeg synes det er god trøst i noe min far pleier å si (han er en erfaren allmenlege): "Folk som ikke har brukket noe eller måttet sy et kutt i løpet av barndommen, har ikke vært lykkelige barn". En overforenkling, kanskje, men jeg tror det er noe i det der...

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Ja, hun har stadig blåmerker både her og der=) Jeg vil ikke følge etter henne og "holde henne i hånda" hele tiden, de må få utforske, prøve og feile litt selv. Jeg griper ikke inn i oppdagelsesferden hennes så lenge hun ikke gjør noe farlig, og om hun snubler litt og dunker seg litt så overlever hun det=)

Skrevet

ja stort sett en eller 2 blåmerker i panna ja.. det er jo helt vanlig når de akuratt har lært å gå, og skal begynne å løpe rundt..

Skrevet

Nei. Begge har vært kjempestødige helt fra første stund de har reist seg, så her har det ikke vært mye falling. Bare litt rett ned på rompa:) Begge har vært/er noen ordentlige klatrfrøkner, men de har klart å ikke falle ned da også. Utrolig hvordan de klarer å klatre opp på ting, og komme seg ned igjen uten hjelp:)

Eldstejenta på 4 har mer blåmerker nå enn da hun var lita. Nå går det for seg i bhg:) Messe klatring, løping, slenge seg på knærne osv, osv.

Vi har ikke gått og passet på jentene her, men vi har ikke latt dem holde på helt uten tilsyn bestandig heller. Vi har stort sett stått i nærheten når de klatrer for å kunne ta imot. Ikke så bra at de får masse slag i hoderegionen heller. De tåler jo en god del, men det kommer jo helt an på hvor de treffer....

Synes det er fælt å se på unger som deiser med hodet i bakken og som har blåmerker i hode/ansikt. Ting skjer fort, så det kan vel ikke helt unngås alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...