mai mammaen til to Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 hun har vært syk og eg ser gått at hun har tatt av. og siden hun i utgangspunktet ikke hadde noe fett å ta av er hun blitt mager nå. hva kan eg gi henne som gjør at hun legger på seg. tenkte h melk i stede for lett melk. annet?
Gjest bissen Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 H-melk med en dæsj fløte og maltekstrakt:) Olje, smør i maten, rømme, peanøtter (peanøttsmør), nøtteprodukter, havregryn (havregrøt og havreprodukter).. du kan gi næringsdrikk som tilskudd, Minimax eller Fortini multi fibre (nettopp byttet navn til Nutrini multi fibre) Disse er beregnet på barn. Dette er råd fra vår ernæringsfysiolog og spiseteam. Jenta mi får næringsdrikk på blåresept, 3 bokser om dagen. Hun er nok endel mindre enn jenta di da=) Lykke til!
Gjest bissen Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Men må føye til at det viktigste er at hun har matlyst da, og ikke virker slapp og trøtt pga lite energi! Det er jo vanlig at ungene går opp og ned under sykdom, så lenge matlysten kommer tilbake, pleier det jo å ordne seg selv. Men det er ikke gøy å se at barnet blir magert altså, det vet jeg alt om:)
mai mammaen til to Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2008 hun har ikke stor matlyst i utgangspunktet heller... så får se... var gode råd her.. takk. skal se hva jeg får i henne i morgen...
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 Kommer jo selvfølgelig an på hvor mye jenta di har gått ned i vekt. Hvor lenge hun har vært syk etc. Om det har vært et vanlig sykdomsforløp ville jeg i grunn bare latt deg gå seg til selv. Det går utrolig kjapt egentlig. Dersom det viser seg at vekten ikke går til der den var før sykdom ville jeg kanskje gjort noe aktivt. Ofte etter et sykdomsforløp når matlysten kommer tilbake får de en umettelig lyst på mat (det virker som kroppen ordner opp i det selv).
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2008 #6 Skrevet 11. desember 2008 En viktig ting til, ikke stress med maten. Har hun ikke matlyst så har hun ikke matlyst. Det er vanskelig, har akkurat vært igjennom en litt tung periode her med to syke barn selv. Sørg for drikke, det er viktig. Men vil hun bare ha en bit av feks brødskiva så får det være. Å mase om mat gir motsatt effekt. Synes du det går på helsa løs med jenta di så ville jeg tatt turen til legen. Trenger ikke være fordi det er alvorlig, men kanskje for å berolige en bekymret mamma. Innimellom er det ganske viktig... Lykke til!
mai mammaen til to Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2008 virker som at det går seg til nå. hun har fått pølse til middag og gafflet innpå... hun har bare vært syk i en uke da... drikker en del appelsin juice. det er det jo næring i og... og yoghurt spiser hun... har ikke stresset med maten egentlig. hun har alltid vært små spist da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå