hinkelpinkelstinkel Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Vet ikke om dette er luksus eller et stort problem!! Noen med erfarin?Formening? Jenta mi på snart 13 mnd, har svært faste rutiner på sovemønster; Legger seg halv 9 på kvelden, og pappaen våkne henne halv 8 når han skal på jobb. Klokka 9 er hun trøtt igjen, og pleier å sove til ca 12..(Vekker henne ofte da) Klokka 14 er hun dødstrøtt på nytt, og sover da til halv fem..(må ofte vekke henne da også) Dette blir jo 16 timer i døgnet. Har hele tiden sett på dette som positivt, og tenkt at vi nyter det så lenge det varer, men i det siste har jeg nesten begynt å bekymre meg litt for om det kan være noe galt..Hadde jo regnet med at dette sovemønstert ville vært over for lenge siden..Har vært slik siden hun var 4 mnd, og kan vel nesten telle på en hånd de gangene hun har brutt mønsteret(ikke ville sovet, våknet tidligere osv..) Hun begynner jo å bli stor nå..Er ikke dette litt vel mye soving?? Intill nylig trengte hun også en tredje lur fra ca. 18-18.30
~Roskva~ Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Hei Jeg vet virkelig ikke om hun sover "for mye"... Utvikler hun seg som hun skal, da? Min jente på 11,5 mnd sover rundt 14-15 timer i døgnet, og det er helt greit. Men min jente sover mye mer av denne tida om "natta". Hun legger seg klokka 18:00, og sover (med et par oppvåkninger for pupp) til klokka 7, av og til til 8. Og så har hun to lurer i løpet av dagen, på 1 - 1,5 timer hver. Ettersom jenta di blir trøtt igjen fort etter å ha blitt vekt om morran, blir kanskje nettene hennes for korte? Kanskje du kan prøve å legge henne tidligere på kvelden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå