Gå til innhold

Sover jenta mi for mye??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er luksus eller et stort problem!!

Noen med erfarin?Formening?

Jenta mi på snart 13 mnd, har svært faste rutiner på sovemønster;

Legger seg halv 9 på kvelden, og pappaen våkne henne halv 8 når han skal på jobb.

Klokka 9 er hun trøtt igjen, og pleier å sove til ca 12..(Vekker henne ofte da)

Klokka 14 er hun dødstrøtt på nytt, og sover da til halv fem..(må ofte vekke henne da også)

Dette blir jo 16 timer i døgnet. Har hele tiden sett på dette som positivt, og tenkt at vi nyter det så lenge det varer, men i det siste har jeg nesten begynt å bekymre meg litt for om det kan være noe galt..Hadde jo regnet med at dette sovemønstert ville vært over for lenge siden..Har vært slik siden hun var 4 mnd, og kan vel nesten telle på en hånd de gangene hun har brutt mønsteret(ikke ville sovet, våknet tidligere osv..)

Hun begynner jo å bli stor nå..Er ikke dette litt vel mye soving??

Intill nylig trengte hun også en tredje lur fra ca. 18-18.30

Skrevet

Hei

Jeg vet virkelig ikke om hun sover "for mye"... Utvikler hun seg som hun skal, da?

Min jente på 11,5 mnd sover rundt 14-15 timer i døgnet, og det er helt greit. Men min jente sover mye mer av denne tida om "natta". Hun legger seg klokka 18:00, og sover (med et par oppvåkninger for pupp) til klokka 7, av og til til 8. Og så har hun to lurer i løpet av dagen, på 1 - 1,5 timer hver.

Ettersom jenta di blir trøtt igjen fort etter å ha blitt vekt om morran, blir kanskje nettene hennes for korte? Kanskje du kan prøve å legge henne tidligere på kvelden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...