Gå til innhold

Hvordan forholder dere dere til giftstoffer i kosmetikk og sånn?

Anbefalte innlegg

Det sies jo at absolutt alt vi smører på oss fra neglelakk til sjampo, går i blodet og dermed kan påvirke fosteret. I to ulike mamma-blader jeg nylig har lest, er man oppfordret til å rense skuffer og skap for alt som inneholder parabener, parfyme og det som verre er, men kan ikke helt forestille meg at alle gjør det? Så langt gravide-vennlige produker er tilgjengelige, så prøver jeg å kjøpe det, men hva er "normen" sånn gravide i mellom?

Og forresten: Kan vi spise kaviar? Det er jo fiskerogn i det, og det skal vi jo ikke spise, men har spist noen doser med kaviar...

Fortsetter under...

Jeg bruker nå ihvertfall samme shampo, fuktighetskrem og deo som jeg har brukt før. Har ikke sjekket hva som er i det og kommer ikke til å gjøre det heller.

Sminke og parfyme bruker jeg ikke pga allergi.

Har spist kaviar og ikke tenkt på at det ikke er bra...har bare holdt meg unna spekemat hittil.

Skulle jeg ha begynt og forholde meg til alt dem finner ut er skadelig hadde jeg blitt sprø. Jeg lever helt normalt, sminker meg, bruker kremer og gjør det jeg har lyst til. Jeg har ikke råd til og bytte ut alskens rariteter bare fordi jeg er gravid.Har født ett sunt og friskt barn og det gjør jeg denne gangen også. Ale disse bekymringene orker jeg ikke og ha.

Heisann.

Må si meg enig med svaret til Sporty mamma.

Tror ikke man skal bli helt hysterisk heller....

Lev som vanlig, men alt med måte sa Jordmora til meg når jeg var hos henne.

Eneste jeg unngår er visse typer matvarer, røyk og alkohol.

Jeg gjør samme som sporty mamma, samme sminke og sjampo og alt sånn der, tror det er viktigere hva man spiser/tar av medisiner? Kan nok ikke være så mye som går over i blodet, pluss at man må vel satse at det de har i kremer sminke i utgangspunktet ikke er giftig ;-)

Har ihvertfall ikke hørt noen leger/jordmødre som anbefaler å følge med på sånne kjemikalier? Men åpen for at det ikke stemmer..

Jeg gjøre det samme som sporty mamma jeg også, jeg har født en frisk liten pike tidligere og føler jeg hadde blitt helt gal hvis jeg skulle tenke på alt det som kan være skadelig.

Legen opplyser som oftes om hva man skal holde seg unna hvis det er noe som har betydning.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...