Giron Skrevet 9. desember 2008 #1 Del Skrevet 9. desember 2008 hei! Jeg er 26+3 idag, og jeg begynner å lure på hva dette kan være. Bekkenløsning leser jeg at alle får, i mer eller mindre grad, men symptomene er ulike. Jeg er glad i å bevege meg spesielt på ski, men er ikke noen treningsnarkoman. Men de 4-6 siste ukene har jeg merket at etter en gåtur eller skitur så stivner jeg til mellom hofter/bekken/lyske. Da kreker jeg meg opp av stol/ sofa og har som regel vondt og stivner i løpet av natta. Noen ganger knekker det i bekkenet når jeg snur meg. Men, trapper er ikke vonde å gå i, men jeg har en "vaggende" gange på flatt dekke, og liksom må skyve hoftene fremover for at det ikke skal gjøre vondt. Det jeg merker nå er at "smertene" sitter i lengre og lengre for hver gang jeg har beveget meg, og har begynt å lure på om dette bare vil utarte seg. Hvordan er forløpet av bekkensløning, er kanskje dette helt normale "smerter" ved en graviditet, jeg er førstgangsfødende så vet så lite. Har liksom tenkt at vondt skal vondt fordrive og når jeg har kjent det stikke så har jeg kanskje knepet litt igjen i bekkenet og gått videre for å bli varm og svett. Nå kjenner jeg og at korsryggen begynner å stvine, men det er kanskje for å avstive bekkenet. Skal til jordmor denne uka og har tenkt å spørre ho, men ønsker litt mer kjøtt på beina og fakta fra dere først. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139257683-til-dere-som-vet-hva-bekkenl%C3%B8sning-er/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sprells mamma Skrevet 11. desember 2008 #2 Del Skrevet 11. desember 2008 Hei! Jeg synes det höres ut som om du har bekkenlösning, eller ihvertfall bekkenlåsning. Tankegangen om at vondt skal vondt fordrive er helt feil i såfall, for om du ikke tar hensyn til en bekkensmerter kan du komme til å slite med de lenge i etterkant av födselen. Det er särlig kryssbevegelser, det å gå "lenge" (mer en 20 min), stå lenge, stövsuge, tömmte oppvaskmaskinen (det å böye seg fremover) som fremprovoserer smertene hos meg, har fått beskjed om at skigåing er uaktuelt i vinter, å hvile masse. Det å finne gode hvilestillinger er visst veldig viktig. Sitte med en pute bak rygge, ha bena opp i sofaen, sove med pute mellom knärne om du ligger på siden, eller under knärne om du ligger på ryggen. Dette gjör av du får avlastet ryggen ordentlig når du hviler. Har fått veldig bra hjelp både hos kiropraktor og akupunktur. Håper du blir bedre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139257683-til-dere-som-vet-hva-bekkenl%C3%B8sning-er/#findComment-139269438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå