Gå til innhold

Trenger hjelp til soving på dagtid! Se her please :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter sånn med snuppa mi på dagtid når det gjelder soving. Hun sovner ALDRI av segselv, jeg er nødt til å bære henne så hun sovner på armen. Da kan hun sove leenge. Men med engang jeg legger henne ned tar det max 3min så er hun våken igjen. Kan få henne til å sove i vogna si, men da sover hun bare max 15 min.. Og hun er alltid ILLSINT når hun skal sove.

Er ikke så lett for meg å få gjort noe i huset når jeg hele tiden må ha hun på armen.. Har henne i vippestolen sin, men vi vet jo alle hvor tålmodige bebiser er, hehe..

Hun ble 4 mnd 2 des, men har vært sånn lenge (leste litt om 4mnd bebiser, at de kan være litt vrange..). Det er tenner på gang og det har vært det en stund.

Det er ikke no problemer på kvelden, men vi har ikke begynt ordentlig med leggerutiner enda så hun legger seg med oss ca 11 på kvelden. Sover til ca 5-6 og da skal hun ha mat. Hun er våken litt da og sovner igjen etter en halvtime ca. Da sover hun som regel til halv 11. Da spiser hun og så står vi opp. Såå deilig :)

Hun har også begynt med grøt nå, og får det i 8-tiden på kvelden.

Noen som har noen tips/råd til hvordan jeg kan få henne til å sove uten at jeg må bære meg ihjel??

Ha en fin dag jenter!

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt,,,

Skrevet

Hvordan er hun hvis dere går tur?

Skrevet

Da sovner hun, men så fort vi kommer inn igjen våkner hun..

Skrevet

det gjør min og... men jeg greier å få han til å sove i vogna hvis jeg legger han inne...

Min var også slik som din. Sov 10 timer om natta (avbrutt av to måltid), og kanskje 3x30 min på dagen.

Jeg brukte modellen fra sovecoach.dk (ikke opp/ ned) satt rett og slett opp et skjema på når jeg ønsket at mini skulle sove (velg skjema etter hvor lang tid dere har mellom måltidene). I starten gikk jeg rett og slett tur i sove tida. Beregnet turene slik at de passet til skjema. Etter ca en uke kunne jeg SE på ungen når det var tid for tur... Da la jeg han i vugga og vugget han til søvn (bruker kun vogn i dag, det er enklere) men max en dupp om dagen, de andre var vi på tur. Nå kan vi ta alle duppene inne, men han sover desidert best ute. -Hvis jeg skulle gjort det hele på nytt, ville jeg latt være å legge han "etter skjema" i starten, det ble endel tull. Tror dette er lettere når døgnrytmen på dagen er etablert. -Ungen står opp tidligere (du kan jo gjøre dette også litt gradvis), så blir h*n også trøttere om kvelden.

Nå går somregel all soving ganske bra (etter ca 3uker var det "verste" gjort!) og vi har fått en MYE blidere unge:-D

Skrevet

Okei, takk for svar! :) Har vært innom den nettsiden, men jeg skjønte ikke så mye, hehe.. Kanskje jeg prøver det du sier. Hvordan sover gutten din om natta nå da?

Skrevet

Hei.

Min pie er også slik, hun sover 3 dupper på dagen i 30 min. (ca). Får ikke gjort noe i huset. Går jeg tur i 3 timer sover hun i 3 timer. Men med en gang vogna stopper våkner hun. Og jeg ser på henne at hun ikke er uthvilt....

Hun ligger inne i vogna da det er for kald ute, -12 syneste jeg er i det kaldeste laget....

Men når hun ligger ute må jeg gå å vugge på vogna hvert 10 min. Så utrolig slitsomt.

Hun blir 4 mnd 12 des.

Hun legger seg kl 19 hver kveld etter grøt og flaske. Sover til rundt 8 dagen etterpå. Hun får mat ca. to ganger i løpet av natta.

Skrevet

Jeg syntes det hjalp å faktisk ha på kjøkkenvifta.

Datteren min har også sovet utrolig lett på dagtid i det siste, og jeg har nesten blitt gal av å liste meg rundt. I dag kom jeg på et tips jeg har hørt om "white noise", og derfor slo jeg på kjøkkenvifta. Vi har åpen løsning så hun hører godt vifta inne i stua der dagsenga er. Kjøkkenvifta bråker veldig, og tanken er at lyden skal minne om whosh-lyden fra inne i mors mage.

Det fungerte kjempebra! I dag har hun sovet tre lurer på over en time hver gang! Jeg har fått gjort litt i huset og slappet av for første gang på lenge, og det var godt.

Skrevet

De dagene vi koser oss i senga til over 10, så blir resten av dagen bare rot. Men får jeg han opp kl 08 (må dra både han og meg opp), så faller resten av dagen på plass både med måltid og søvn.

Da blir det en liten lur kort etter at vi står opp, lengre lur midt på dagen og litt flere lurer. Veldig viktig at han spisr godt og har gode våkenstunder.

Han er 2mnd. Han liker også å ligge for seg selv litt og sier da gjerne fra ved å være grinete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...