mammatilteddy Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Han trykker og trykker men ingenting skjer.. Kaver og lager mye lyder.. Det kan gå opp til 10 dager før det skjer noe, å når det da kommer er det løs avføring som er veldig brun og seig.. Trodde det var harde mager som ga forstoppelse.. Hva skal jeg gjøre? Han har det ikke godt stakkar. Jeg ga han en flaske nan på kvelden tidligere, men siste 3 ukene har jeg fullammet i håp om at det skulle bli bedre, men nei.. Noen som kjenne seg igjen her? Hva skal jeg gjøre.. Syns så synd i lille Teodoren min Har prøvd med febermåler, minifom, sukkervann, fenikkelte, har kuttet ut melkeprodukt i en uke uten resultat.. Hva skal jeg gjøre??
mammatilteddy Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 9. desember 2008 Han raper etter måltider, men gulper ikke.. Fiser som en mann hele dagen og de lukter død og fordervelse
78'er Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Har han vondt? Visst ikkje er det faktisk ikkje heilt uvanlig at brystmjølk-barn går så lenge utan avføring. Eldstemann min hadde 19 dagar som rekord! Når det gjeld luft kan det kanskje vere noko du et han reagerer på? Men litt luft kjem det jo uansett, bra han får det ut :-)
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 hadde samme problemet.. en t-skje med sviskemos og da kom alt ut. Tror de skal være 3 mnd ? spør hs
mammatilteddy Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2008 Jeg spurte i stad faktisk. Har gitt han 2 ts sviskesaft.. Er litt fjern for tiden, men tror han sa jeg skulle gi det til hvert måltid? Han sover godt nå Han gjør somregel det når han endelig finner roen. Men er ikke videre begeistret for at han har så sjelden avføring. Det sies jo at vi skal ha avføring en gang for dag, da gjelder det vel babyer også.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 Nei, det gjelder ikke babyer også. I allefall ikke når det er så små. At det kommer mer sjeldent trenger ikke bety at noe er galt, men om du ser at han har det ubehagelig så er det en annen sak.
mammatilteddy Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2008 Han har det ubehagelig. Han gråter ikke som en kolikkunge, men han kan skrike i det han promper.. Han kaver mye, trykker og trykker og finner ikke roen.. Nå når det har gått ni dager kaver han mye om natten også. Som gjør at han sover mindre og blir mer urolig en han pleier.. Og gråter kommer oftere.. Han sliter med å få i seg mat til tider også.. To sug so slipper han puppen.. Søler og bruker veldig lang tid på hvert måltid.. Noen ganger suger han bare en liten stund, så skriker han ut og gråter noe helt forferdelig.. Vi prøvde akupunktur, det hjelper der og da (han skiter etterpå) men det vedvarer ikke.. Der fortalte hun at når man har mye luft i magen blir det som en eksplosjon for ham når han skal spise. Og det er derfor han gråter når han skal ha mat.. Det er helt forferdelig å se på!! Håper det order seg nå når han nærmer seg 3 mnd.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 Vi blandet litt malt i melken, det fungerte. Ellers så er det ikke uvanlig at det går lang tid i mellom avføring, men dersom han har vondt er det sikkert lurt å prøve sviskesaft eller malt.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #9 Skrevet 10. desember 2008 Hei, hei. Uff, det er ikke godt med små barn som ikke har det godt... Min hadde også mye styr med magen -og jeg bekymra meg mye. 16 dager var rekorden for min. Det er litt lenge men helsesøstra sa at 12 dager når de fullammes er helt greit. Jeg gikk til kiropraktor med min. Eller så kan du masere magen. Løfte opp bena og presse når han ligger på rygg, naken på stellebordet. Da er det lettere for han å bæsje, og kanskje ikke så skummelt siden mamma er der. Vi håndterte nesten ikke bæsjebleier før hun var et år ca! Hun bæsja bare på stellebordet! Smøre olje i rompehullet. Nå husker jeg ikke hvor gamle de må være før de kan få vann, det kan du jo spørre HS om. Min fikk for lite væske i seg.. og begynte tidlig med vann... Plutselig en dag så blir det bra...
Fridis Skrevet 10. desember 2008 #10 Skrevet 10. desember 2008 Så lenge gutten din har våte bleier så er dette helt normalt! Det at han fiser betyr at luften paserer gjennom tarmen, så da er det jo ikke noe som stopper den opp. Godt han får ut den er det jo også! I begynnelsen er morsmelken feit og næringsrik... etterhvert som barnet blir større blir den klarere, litt mindre feit men fortsatt akkurat tilpasset ditt barn behov. Han tar til seg all den næringen som er i melken og det blir ikke så mye igjen som kommer ut. Når du kuttet ut kveldsflasken så forutsetter jeg at du nå legger han til brystet oftere får å få opp melkeproduktionen. Den feiteste melken er bakerst i brystet, så var obs på at han får i seg de siste droppene i hvert bryst før du bytter. Fettet er med på å smøre tarmen. Men virker han smertpåvirket, (eksempel: store pupiller, og voldsom skriking) bør du kontakte helsestasjon.
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 10. desember 2008 #11 Skrevet 10. desember 2008 Min er 13 mnd nå og sliter noe forferdelig med avføring. Det begynte når hun var 8 mnd og fullammet. Det verste var 15 dager og til slutt ga jeg henne litt lactolose. Nå har vi gått til homopat i håp om hjelp angående søvn og hard avføring. Det hjelper litt men ikke helt, men dama sa at det tar litt tid før det stabiliserer seg. Har merket at hvis hun får sviske jogurt på morgen så kommer alt lettere ut. Hver gang hun skal bæsje så merker jeg det siden hun setter seg på gulvet og trykker og trykker. Da tar jeg henne opp og setter henne på do og som regel kommer det ut. Hun får lettmelk nå med malt, men kan ikke si at malt hjelper noe særlig det er sviske jogurt som gjør susen ellers som de andre sier å legge henne på stellebordet og holde beina mot magen da kommer det masse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå