Gå til innhold

Hadde dette vært frekt av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i Moss, og jeg har en far, bror og et tantebarn på 8 år i Kr.sund.

Broren min og jeg har sånn delvis blitt enige om at vi ikke skal gi julegaver til hverandre. Har ikke akkurat skrevet noen kontrakt, men det har liksom bare blitt sånn med åra.

Datteren hans på 8 har jeg sendt julegaver til, men slutta for et par år siden med det og. Vi ser hverandre kun en uke hver sommer, så synes det er litt "unødvendig" å først kjøpe en gave til 200 kr, for å så bruke 100 kr på å sende den i posten til jul.

Hun har bursdag i juli, og det er da vi som regel pleier å være der, så da kjøper jeg selvfølgelig bursdagsgave til henne!

Men nå har det seg sånn, at broren min har kjøpt julegave til sønnen min, som han skal sende sammen med gaven fra min far.

Julegave budsjettet mitt er for lengst gått i minus, og jeg lurer på om jeg da må gi hun en julegave også? Hadde det vært veldig frekt av meg å ikke gjøre det?

Skrevet

Jeg syns det er naturlig å kjøpe julegave til tantebarna mine. Og om jeg må sende de, så får jeg bare gjøre det.

Og når i tillegg ditt barn får julegave, så må jeg innrømme at det er litt frekt å ikke returnere ja. Siden det var det du spurte om :)

Skrevet

Jaaa, jeg skjønner egentlig det, men som student har jeg ikke all verden å rute med heller liksom. Og siden vi ikke har gjort det på så lenge, synes jeg det blir litt teit å plutselig begynne med det. Vi har veldig lite kontakt, det er kun den ene uka på sommeren vi ser og snakker med hverandre.

Skrevet

Jeg ville kjøpt til jenta i år, og så blitt enig med broren om å droppe det fra neste år av:)

Skrevet

Jammen, det var lurt! :D

Skrevet

Vi kjøper julegave til de yngste tantebarna ja! (vi har en på 18 og 22 som ikke får)

Så jeg ville nok kjøpt til henne. hvis du synes det er ille å bruke 100kr på å sende det i posten, kan du ikke snakke med din bror å få han til å kjøpe, og heller sette inn penger til ham?

Ellers kan du gjøre julegavebudskjettet ditt ganske lite. Vi kjøper ikke til venner (har felles julebord i steden), ikke til de voksne i familien, ikke til hverandre. For oss voksne må jeg innrømme at jeg synes det er litt tull at vi skal "bytte vinflaske" ol for vi har jo ALT vi ønsker oss. Prøver heller å gi penger til veldedige formål. I år skal jeg faktisk bare kjøpe 4 julegaver, og det tåler økonomien helt fint ;-)

Skrevet

Kan du ikke be broren din om å kjøpe noe fra deg da, og overføre penger til kontoen hans? Så slipper du i alle fall utgifter til posten. Jeg hadde nok reagert dersom ikke mine søsken hadde sendt julegave til dattera mi. Går jo også an å kjøpe noe som ikke er så dyrt å sende.

Skrevet

Skjønner situasjonen din, å det skal ikke være lett nå imot disse juletider.. Plutselig får du gave du ikke har forventet, og føler du må gi tilbake. Du kan jo være ærlig med dem, å fortell broren din at du ikke hadde ventet å få gave siden dere liksom ikke har brukt å gi hverandre, å at du har dårlig råd akkurat nå. Han forstår helt sikkert.

Hadde jeg gitt til ett av mine tantebarn, å ikke fått igjen hadde jeg ikke brydd meg i det heletatt. Og har hvertfall skjønt om dem ikke har råd..

Du kan jo eventuellt kjøpe noe som ikke er dyrt, men koslig. det er jo overhodet ikke prisen, men omtanken som gjør det spesielle med gavene syns jeg da.

Skrevet

Takk for det, Mamma`n til Peter-Eliah! :)

Skrevet

Visst du kjoeper en dvd eller cd til en 100-lapp og sender med smartpost koster deg det under 150 kr;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...