Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Ei veninne av meg sa at det var vanlig å bruke det til ettåringene. Jeg har ikke hørt det jeg så derfor ikke begynt med det. Er det vanlig?? Gir dere det???
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Jeg har gitt til min siden hun var kanskje en 15 mnd... Hun er nå 18. Jeg trodde heller ikke de skulle ha det så tidlig, men de mente på helsestasjonen at de skulle de.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Jeg synes anbefalingene på området er så sprikende og tok opp dette med min tannlege i høst. Han var helt enig og sa at det ikke er noen offentlige anbefalinger for tiden. Selv hadde han ikke gitt til sine barn før de ble en to-tre år. Han mente at så lenge vi får pusset tennene deres med fluortannkrem og vi samtidig har såpass god kontroll på hva de spiser når de er så små, så var det ikke nødvendig. Behovet økte når de ble større og kanskje krever mer usunn mat/drikke. Så jeg pusser kun med fluortannkrem og passer på at det kun drikkes vann som tørstedrikk og at det ikke blir masse småspising utenom måltidene.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Jeg har fått beskjed om å begynne fra første tann og vi begynte fra 5 mnd alder. Knuste den i starten, men fikk den hel en stund før han ble ett år.. Gjorde det samme med tidligere barn.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 snuppa begynte å få rundt 14mnd alderen.. ikke alltid like lett å få pusset tennene hennes så godt så merket at det noen ganger var litt gult på de.. så etter vi startet me flour tabelett er det så å si nesten aldri noe gult på de så her var de til stor hjelp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå