StoltMammaForFørsteGang Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Hei. Vi har en hærlig liten krabat på 10 måneder som våkner tidlig, mellom 5 og 6... Vi prøvde allverdens metoder for å få han til å sove lengre, men da ingenting annet fungerte endte vi på å ta han inn på vårt rom og i vår seng for pupp (da jeg fortsatt ammer). Da får vi alle i det minste litt mer tid å våkne på - og ofte sovner han ved puppen. På 10-månederskontrollen fikk vi støtte fra helsesøster på at dette hørtes ut som en grei metode for oss nå, det er jo enormt slitsomt og starte dagen klokka 5 (for meg er det natt hvertfall til 6). Det jeg lurer på er om det er andre som har barn som har våknet tidlig, men hvor dette har endret seg - og hvor gamle var barna eventuelt da? Jeg kan jo ikke amme om morgenen i evigheter, og han er jo da avhengig av meg for at morgenene skal bli noenlunde behagelig... Vi legger han rundt halv 8 - 8, og da er han helt skutt. 1 til 2 lurer på dagen.
2SmåTroll Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Kanskje du bare har en morgen fugl? Har ei tulle på 4 år som mener det er morgen rundt klokken seks. Og det har det vært hele tiden. Uansett når ho legger seg, er det opp på den tiden. Så du har nok fått ett lite A menneske ja. Hjalp nok ikke deg noe desverre-
KarinB Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 hva med å legge han litt tidligere? i n19 tiden? hvis han er helt skutt kl 20 så er det kanskje litt for sent for ham, og da har de en tendens til å våkne tidligere jo senere de kommer i seng. (!) Søvn avler søvn. Må nok prøves ut i minst en uke før manser om det fungerer eller ikke:)
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2008 Vi la han 19 tidligere, harbegynt å sove littlengre etter at vi forskjøv leggingen til mellom halv 8 og 8. Har nok en morgenfugl, ja - men han kan sove opp til 1,5 timer igjen om han får litt pupp, og er jo åpenbart trøtt klokken 5 - 6. Derfor tror jeg kanskje det ermulig å få han til å sove lengre. ???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå